י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר חקירה סמויה

שוחד, מרמה והטיית מכרזים: שני בכירים במשרדי ממשלה נעצרו

במסגרת חקירה סמויה - נעצרו הבוקר שבעה חשודים ובהם שני גורמים בכירים במשרדי החינוך והעבודה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 • בנוסף לעצורים עוכבו 4 חשודים נוספים • החשד: מעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועוד 

שוחד, מרמה והטיית מכרזים: שני בכירים במשרדי ממשלה נעצרו
הכניסה ללהב 433 צילום: פלאש 90

במסגרת חקירה סמויה שנוהלה, נעצרו הבוקר (שני) שבעה חשודים ובהם שני בכירים במשרדי ממשלה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ופקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים.

בנוסף לעצורים, בהם שני בכירים במשרדי החינוך והעבודה, עוכבו 4 חשודים נוספים. מדובר בסך הכל ב-11 חשודים לגביהם עלה חשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות על פי פקודת מס הכנסה, הלבנת הון וכן עבירות נוספות.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, נתנו כספי שוחד וטובות הנאה נוספות לעובדי ציבור בכירים במשרדי ממשלה, בתמורה למכרזים שאלה יטו עבורם ויקדמו זכייתם וכן הטבות רגולטוריות ומתן אישורים למכללות פרטיות לפעול בשיתוף פעולה עם המדינה.

עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ורשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים פלילי ומחוז צפון אזרחי.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

בשעות הערב המאוחרות, בית משפט השלום בראשון לציון האריך לבקשת חוקרי להב 433, את מעצרם של שבעה חשודים בעבירות שחיתות ציבורית. חמישה מהם ב-4 ימים ושניים ב-7 ימים. חשוד נוסף אחד שוחרר בתנאים מגבילים.

במעמד הדיון ולבקשת סנגוריהם של החשודים, ניתן עיכוב ביצוע על פרסום שמותיהם של חמישה חשודים עד מחר (שלישי) בשעה 12:00, זאת על מנת לאפשר להם להגיש ערר לבית המשפט המחוזי לעניין זה.

כמו כן ניתן איסור פרסום על שמותיהם של שלושה חשודים נוספים, חשוד אחד עד למועד הדיון הבא בעניינו, שני חשודים עד החלטה אחרת.

(עודכן בשעה 22:30)

משרדי ממשלה להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד