ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

מאחורי הקלעים: התפקידים והדרישה המיוחדת של 'דגל' מנתניהו

אמש התחוללה סערה גדולה בסיעת 'דגל התורה' בנוגע לסבב המינויים שערך ראש הממשלה נתניהו במשרדי הממשלה. מאחורי הקלעים הועלו מספר אפשרויות לתפקידים עבור חבר הכנסת מקלב שנדחו לבסוף • וגם, ההתחייבות שדרשו ב'דגל התורה' מראש הממשלה, כיצד הוא הגיב? 

מאחורי הקלעים: התפקידים והדרישה המיוחדת של 'דגל' מנתניהו
מקלב וגפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאחורי הקלעים: המערכת הפוליטית ובעיקר הפנים החרדית התעוררה אמש (ראשון) מהתרדמת אליה היא נכנסה עם סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-22, כאשר בדקה ה-90 העלו ב'דגל התורה' שוב את דרישתם לקבל לידיהם תפקיד סגן שר במעמד שר, דרישה שלבסוף נדחתה.

אמש, מאחורי הקלעים בלשכתו של ראש הממשלה ניסו להשים על השולחן מספר פתרונות יצירתיים כדי לרצות את השותפים החרדים מ'דגל התורה' שהגיעו עם טענות נכונות על אפלייתם בחלוקת התפקידים מאז הבחירות לכנסת ה-21.

בשעה 13:00 נכנס חבר הכנסת משה גפני, יו"ר 'דגל' לשערי לשכתו של ראש הממשלה, ובסביבתו ציינו כי קודם כניסתו של חבר הכנסת מקלב ללשכה, הבהיר גפני את התעקשותו לקבל תפקיד משמעותי בעל סמכויות לנציגם בכנסת. לדרישה זו שהונחה בדקה ה-99, קדמה שיחה עם השר יריב לוין ועם ראש הממשלה כשבוע קודם לכן.

בפועל, המוקש היה בעיקר פוליטי לאחר שראש הממשלה התחייב כבר על משרד החקלאות ובדגל מנגד לטשו אליו עיניים וכל זאת בנוסף למוקש החוקי של מינוי סגן שר במעמד שר.

במסגרת הניסיון לגבש פתרון, זימנו לחדר את שר האוצר משה כחלון, שהציע לחבר הכנסת אורי מקלב את תפקיד סגן שר האוצר והתחייב להגדיל את הסמכויות מעבר למה שהיה בידי סגנו מש"ב ששודרג לשר, אלא שגפני חזר על הצהרתו: "רק סגן שר במעמד שר או תפקיד אחר עם סמכויות".

לאחר דין ודברים, זומן לחדר השר זאב אלקין, שהציע לפרגן לידידיו החרדים שסירבו לתמוך בו בבחירות לעיריית ירושלים, והציע למקלב לכהן כסגן תחתיו במשרדי ירושלים ואיכות הסביבה ובין הדברים אמר אלקין, כי יש לו לשכה פנויה עבור מקלב וכן תקציבים שיסייעו לו לפעול למען הציבור החרדי בירושלים ובכלל - אך גפני סירב להצעתו.

לאחר שהיה נראה כי הדיון הולך לשום מקום, ביקשו חברי דגל התורה לכל הפחות לקבל כבר עכשיו התחייבות מראש הממשלה כי דגל התורה תקבל תפקיד ביצועי עם סמכויות לחבר הכנסת אורי מקלב מייד עם הרכבת הממשלה הבאה, אלא שההצעה הזו נדחתה על ידי ראש הממשלה שאמר: "קודם צריך לנצח את הבחירות ולהרכיב ממשלה".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי במסגרת ההצעות שהונחו, הוצע לחבר הכנסת אורי מקלב על ידי שר האוצר משה כחלון להיות אחראי מטעמו על בנייתם של אלפי יחידות הדיור שאושרו בתקופה האחרונה בשטח האש באלעד וברכסים, אלא שגם ההצעה הזו נדחתה על ידי מקלב בטענה כי הכל כבר קיים וכי זה רק עניין של קרדיט על היוזמה.

ביום שאחרי, יש הטוענים כי הקרב האמיתי היה בפרגון של ראשי הסיעה לחבר הכנסת הנמרץ, ויש שאומרים ביהדות התורה היום, כי לו בדגל התורה היו רוצים את התפקיד לחבר הכנסת מקלב, הם היו מתעקשים על כך.

במפלגה משווים את המאבק עבור מקלב לקרב שנחשף ב'בחדרי חרדים' עם תחילת הכנסת הנוכחית, אז שקלו להדיח את גפני מראשות ועדת הכספים אך גפני נלחם בעור שיניו עד שווידא כי אכן התפקיד נשאר בזרועותיו.

אורי מקלב משה גפני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד