י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מטיילים בטוח

אין חכם כבעל הניסיון: מטיילים בחו"ל? כך תיזהרו מעקיצות

אם אתם בדרך לטיול לחו"ל, כל שכן אם זו הפעם הראשונה שלכם, כדאי מאוד ללמוד מבעלי ניסיון מהם הדברים מהם צריכים להיזהר, כמו למשל כיצד נשמרים כמה שיותר מפני כייסים ששוחרים לטרף קל בדמות תיירים? 

אין חכם כבעל הניסיון: מטיילים בחו"ל? כך תיזהרו מעקיצות
ארנק כסף, אילוסטרציה צילום: pixabay

טיולים לחו"ל הפכו מזמן לתופעה שגרתית בקרב זוגות, חברות, חברים ומשפחה. המחירים מאפשרים היום גיחה לחו"ל ואף שהייה של מספר ימים, במחירי חופשה בארץ ואולי אפילו ביותר זול. אך עדיין יש את התופעות המעיבות על ההנאה, כמו חוסר התמצאות, בעיות תקשורת, שפה, והתופעה הכי מלחיצה היא כייסים שעוקצים תיירים באופן קבוע.

יהודית סגלשטיין ובאשי הופמן, שתי חברות שאוהבות לטייל, ובעקבות התחביב הקימו את 'קולומבוס' - חברה שמארגנת טיולים לחו"ל בלי שתעבדו קשה, משתפות את קוראות 'בחדרי - נשים', בטיפים מהעולם האישי שלהן. הן צברו כל כך הרבה שעות טיולים, התנסו בכל כך הרבה דברים, שיש להן לספק מידע עשיר ומלא.

הפעם הן מתייחסות באמת לתופעת העקיצות.

כי מה לעשות, בכל מקום שתטיילו בו בעולם, יתכן מאד שתפגשו את המושג מקרוב. תיירים טריים ומבולבלים הם טרף קל לעקיצות. וזה כל כך לא נעים להיעקץ כשאתם בחופשה בחו"ל...

אז ממה להזהר?

שתי הסיטואציות הכי נפוצות בהן תיירים נופלים קורבן לעקיצות הן בנסיעות במונית וכייסים במקומות הומי אדם.

כייסים יש בכל מקום והם אוהבים במיוחד אנשים עייפים עם מלא תיקים ושקיות ובלי הרבה עירנות. ולכן מומלץ לא להסתובב בחו"ל עם תיקי גב בכלל, ואם אין ברירה כדאי להחביא עמוק את הדברים היקרים ולשים את התיק מקדימה ולא על הגב. במיוחד בתחנות רכבת, אוטובוס, ומקומות שיש בהם הרבה אנשים. כמובן שגם בשדה התעופה.

שימו לב שלפעמים במקומות תיירותיים יעמדו אנשים עם פרצוף נחמד ויציעו לך פרחים, צמידים וכל מיני דברים בחינם. האנשים האלה מין הסתם לא סתם נחמדים. הטכניקה שלהם היא לתת לך משהו, פרח לדוגמא, ותוך כדי בזהירות ובלי תנועות חדות הם  מוציאים לכם משהו מהתיק.

לכן ההמלצה שלנו היא לא לקבל דברים חינמיים מאף אדם שאנחנו לא מכירות בחו"ל. על כך נאמר" שונא מתנות יחיה... "

לגבי נסיעה במונית, ברוב מדינות העולם יהיו גם נהגי מוניות שינסו לנצל  את חוסר הידע של התיירים בכל הקשור למחירים וזמני הגעה. לכן מומלץ להוריד אפליקציה של הזמנת מוניות ולהזמין דרך האפליקציה, כמו אפליקציית אובר, או כל אפליקציה אחרת. בדרך כלל בכל מדינה יש את האפליקציה שרווחת אצלה וכדאי להשתמש בה. באפליקציה תוכלו לראות עלות משוערת מראש, כמה זמן צריכה לערוך הנסיעה וכמה זמן יקח לנהג להגיע. במהלך הנסיעה במונית היו צמודים למסלול הנסיעה דרך האפליקציה וכדאי שהנהג גם ישים לב שיש לכם הבנה בסיסית במסלול.

כייסים טיול לחול טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד