י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עץ חיים היא

תושבי רמת שלמה "הוקירו והעריכו" את מסיימי הש"ס

סיום הש"ס של מאות מתושבי שכונת רמת שלמה הירושלמית, נערך במעמד רב רושם בהשתתפות גדולי התורה ואישי ציבור | הצלם יהושע פרוכטר מגיש תיעוד נרחב ומרהיב

תושבי רמת שלמה "הוקירו והעריכו" את מסיימי הש"ס
סיום הש"ס המרכזי של רמת שלמה צילום: יהושע פרוכטר

תחת הסלוגן 'להוקיר ולהעריך', התכנסו למעלה מאלף מתושבי רמת שלמה לחגוג יחד את "שמחת התורה" של למעלה מארבע מאות לומדי הדף היומי בשכונה, שזכו לברך על המוגמר לאחר 7 שנות עמל.

המעמד המיוחד והמפואר בראשות גדולי ישראל התקיים באולם הפיס של המינהל. במעמד נטלו חלק מרנן ורבנן גדולי התורה, רבני השכונה ונכבדיה, עשרות מגידי השיעורים ואנשי ציבור. רגע השיא של האירוע נרשם בעת משאו המיוחד של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה, שהלהיב בדבריו את הציבור על גודל זכייתם של מסיימי הש"ס.

בסעודת המצווה לאחר הסיום המפואר נשאו דברים המרא דאתרא הגר"מ דייטש, הגרא"ד ליויי רב קהילת שומרי החומות, הגר"ש רבינוביץ רב קהילת משכנות יעקב, הגרי"י הבלין רב קהילת חב"ד, והגר"מ גליס מחשובי המג"ש בשכונה

בנוסף כיבד את המעמד בנוכחתו ראש העיר משה ליאון, שהגיע למקום יחד עם מחזיק תיק תרבות תורנית דוד בלומנשטוק. שאמר כשהתרגשות ניכרת בדבריו כי מעמדי סיום הש"ס הנערכים בעת הזו היא כתר לעיר ירושלים וקרא למשתתפים ולבני הנוער להצטרף ללימוד הדף היומי ובכך לזכות גם הם לסיים את הש"ס בעוד שבע שנים.

כ-300 נשות המסיימים ותושבות השכונה צפו במעמד בשידור במעגל סגור לאולם המינהל הקהילתי, כאשר הן זוכות לראות את הכבוד והיקר שחולקים להן ההמונים על התמיכה בקביעות העיתים לתורה של בעליהן, וכמאמר רבי עקיבא "שלי ושלכם – שלה".

לאחר ריקודי השמחה שפרצו עם הסיום עברו כל לומדי הדף היומי הרבנים ומגידי השיעורים לסעודת מצווה "לגומרה של תורה" שנערכה באולם האירועים של המינהל הקהילתי ברוב פאר והדר כיאה למעמד.

על הצד האומנותי לאורך כל המעמד וסעודת המצווה, הופקדו הזמר מוטי ויזל, מקהלת 'מלכות' ותזמורתו של של יוחנן אורי.

סיום הש"ס רמת שלמה הגרב''מ אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד