י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסערה הפוליטית

נתניהו נגד דברי הראש"ל: "אמירה מקוממת"

דבריו של הגר"י יוסף מעוררים סערה במערכת הפוליטית • נתניהו: דברים מקוממים • אדלשטיין: אין מקום לשיח פסול של שנאה ופילוג • מנגד - בש"ס תוקפים

נתניהו נגד דברי הראש"ל: "אמירה מקוממת"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף שהעלה בפני כנס רבנים על נושא העלייה מברית המועצות ובמהלכם תקף את המפלגות האנטי דתיות - המערכת הפוליטית סוערת. אל המגנים מצטרף כעת גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדברי ראש הממשלה נתניהו, שהתייחס לדבריו של הגר"י יוסף, מדובר ב"אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "העולים מברית המועצות הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. הגשמנו בגופנו את חלום שיבת ציון, ואי אפשר לדמיין את מדינת ישראל בלי תרומתה העצומה של העלייה מבריה"מ. גם בתקופת בחירות אין מקום לשיח פסול של שנאה ופילוג. צום עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי, הוא תזכורת עבורנו: כוחנו באחדותנו".

בתןך כך, בש״ס מגיבים לסערה סביב דברי הראשון לציון ותוקפים את יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן וטוענים כי, "האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בין שומרי המסורת לעולים מחבר העמים הוא אביגדור ליברמן".

לדבריהם, "השנאה האישית שלו לנתניהו מעבירה אותו על דעתו ובכך הוא עוסק כל היום, בניסיונות להדיח את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו ובניסיונות לקושש קולות ע"י ליבוי והסתה בין המגזרים".

לעצם הטענות השיבו בש"ס ואמרו כי, "הראשון לציון דיבר בכאב ודאגה לעם ישראל, נוכח מסע ההסתה הציני והבלתי פוסק מצדו של ליברמן כלפי שומרי התורה והמסורת. הציבור היקר של עולי ברית המועצות אוהב את המסורת היהודית ומתנער מדרכו המפלגת והמסיתה של ליברמן ומפלגתו".

בנימין נתניהו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד