ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפרדוקס של איראן

בטהרן מחפשים נקמה אך חוששים מהתגובה • צפו

לאחר מסע הלוויתו המייגע של מפקד כוח קודס - קאסם סולימאני, באיראן מאיימים בנקמה, אך מודיעים היטב להשלכות הקשות של תקיפת יעדים של ארצות הברית • צפו

בטהרן מחפשים נקמה אך חוששים מהתגובה • צפו
הלוויתו של סולימאני צילום: באדיבות המצלם

מסע ההלוויה של קאסם סולימאני מגיע הבוקר (שלישי) לתחנה האחרונה בהחלט, עיר הולדתו כרמאן, שם ביקש להיקבר בהתאם לצוואתו.

מפקד משמרות המהפכה סאלאמי איים בהלווייתו של מפקד כוח קודס: "ננקום באופן קשה, שיגרום למחוללי ההתנקשות להתחרט". בתוך כך, מועצת המשטר האיראני לענייני תרבות הכריזה כי יום החיסול יוכר בלוח השנה הלאומי כ"יום ההתנגדות העולמי" כך דווח בכאן 11.

‏עוד איום לעבר ישראל אחרי החיסול, מפקד משמרות המהפכה איים. כי אם ארה"ב תגיב לנקמה של איראן בעקבות חיסול סולימאני, "נשרוף את המקום שהיא אוהבת" כשכל הנראה הכוונה היא למדינת ישראל.

‏אתמול דווח בתקשורת הזרה, כי ארה"ב סירבה לתת ויזה לשר החוץ האיראני זריף, לרגל ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק ביום חמישי. הסיבה לסירוב היא כי ארה"ב אינה מעוניינת שזריף יגנה את חיסול סולימאני על אדמת ארצות הברית.

‏ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי מנהיגה העליון של איראן, חמינאי, השתתף אתמול בפגישת מועצת הביטחון הלאומי באיראן, בפגישה אמר חמינאי כי התגובה לחיסול צריכה להיות "מידתית וישירה ותתבצע על ידי כוחות איראניים".

על רקע המתיחות, גורמים בלבנון מזהירים כי אם חיזבאללה יפגע במטרות אמריקאיות בתגובה לחיסול סולימאני יהיו לכך השלכות חמורות לא רק במישור הצבאי והכלכלי, אלא גם באיזון העדתי הרגיש במדינה.

חבר פרלמנט לבנוני הזהיר ואמר, כי כל פעולה של חיזבאללה כנגד האמריקאים באזור תפתח את שערי הגיהנום על לבנון. מנגד, הפרלמנט באיראן דן בחוק מהיר שיחזק את היכולות של כוח קודס האיראני כדי שיוכל להגיב על חיסולו של קאסם סולימאני. יו"ר הפרלמנט אמר, כי האזור נכנס לתקופה חדשה לאחר חיסולו של סולימאני ולא יחזור למצב שלפני החיסול. כך דווח עומרי חיים בכאן 11.

עוד דווח, כי מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה אמר, כי "גם אם איראן תכה בכל הבסיסים האמריקנים ותהרוג את טראמפ ואת שר ההגנה האמריקני, זה לא יספיק בכדי לנקום את דמו של קאסם סולימאני. נקמת דמו תהיה במחיקתה של ארה"ב מהאזור כולו - וזה יקרה".

בתוך כך מקורות במצרים אמרו לעיתון הערבי 'דאר אל-חיאת', כי ביקורו של מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, בטהרן, יגרום למשבר חמור ביחסים בין חמאס למצרים. אמש השתתף הנייה בטקסי האשכבה של קאסם סולימאני בטהרן. הוא הגיע לאיראן על אף שמצרים הטילה וטו על ביקורו שם עם צאתו מעזה לפני קצת יותר מחודש.

‏במקביל להטמנת סלימאני, היום ייטמן סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות שחוסל, אבו מהדי אל-מוהנדיס. ארונו המשיך לאיראן עם סולימאני וחזר לעיראק כיוון שחלקי הגופה שלו התערבבו עם סולימאני והרוג נוסף ועקב כך החליטו לברר את העניין סופית בטהראן. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד