ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מגיב למתקפה

הראשל"צ משיב לסערה: "גורמים אינטרסנטיים מסלפים את דבריי"

לאחר הסערה הגדולה שחוללו דבריו של הראשל"צ הגר"י יוסף שאמר כי מרבית העולים מברית המועצות אינם יהודים שגררו תגובות נזעמות ומתקפה קשה מכיוונו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ומפלגתו, הגר"י יוסף משיב: "חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו"

הראשל"צ משיב לסערה: "גורמים אינטרסנטיים מסלפים את דבריי"
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שדבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף על עליית הגויים מברית המועצות עוררו סערה, הוא משיב במתקפה ומבהיר כי גורמים פולטיים אינטרסנטיים סילפו את דבריו.

"אמרתי ברורות ואני שב ואומר" מגיב הראשל"צ, "לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח 'סעיף הנכד' בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ".

"בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה" מספר הגר"י יוסף, "נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ".

הראשל"צ תוקף: "מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים".

"ברי, כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא" מבהיר הגר"י יוסף.

"מצער מאוד" מוסיף הראשל"צ, "כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד