י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"סיוט היסטורי לאמריקאים"

בכיר במשטר: בידינו 13 תרחישי נקמה לחיסול

עלי שמח'אני מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, מבטיח כי איראן תינקם את חיסולו של קסם סולימאני והוא מכריז על 13 'תרחישי נקמה'

בכיר במשטר: בידינו 13 תרחישי נקמה לחיסול
קאסם סולימאני צילום: רויטרס

באיראן שוקלים 13 'תרחישי נקמה' כנקמה על התקיפה האווירית של ארה"ב שחיסלה את הגנרל קאסם סולימאני בעירק, כך אמר גורם בכיר איראני.

עלי שמח'אני מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, נשבע כי גם אם טהרן תבחר באופציה החלשה ביותר, היא תיצור 'סיוט היסטורי לאמריקאים'.

הוא לא חשף פרטים ספציפיים לגבי התוכניות, אך אמר כי כל הכוחות האמריקניים במזרח התיכון נמצאים תחת איום של תקיפה מצידה של איראן.

הוא הוסיף כי בסיסי ארה"ב ברחבי עירק נמצאים תחת מעקב צמוד, וטען שהוא יודע את המספר המדויק של כוח האדם והציוד המוחזק בכל אחד מהם.

"אנו מתעקשים שכל הכוחות האמריקאים יסוגו מעירק" אמר לפי העיתון האיראני "רסאלאט". "אם הכוחות רוצים להשאר בבסיסים, נשמיד את הבסיסים בנוסף לכוחות" הוסיף.

"אלה שזוחלים למקלטים וסוגרים את הדלתות בתקווה לברוח מנקמתנו, אינם מודעים לכך שהרפובליקה האיסלאמית תפתח את הדלת לגיהינום".

הוא הוסיף לאיים: "אם הכוחות האמריקניים לא יעזבו מצידם את אזורנו, אנו נעשה משהו כדי להוציא את גופם החוצה"

כזכור איראן נשבעה לנקום 'נקמה מוחצת' על חיסולו של סולימאני, לאחר שלושת ימי האבל שהוכרזו במדינה.

מנגד, איראן הודיעה שהיא תגיב במקום, ובזמן המתאים לה, ובעוד איראן לא הבהירה את תוכניותיה העתידיות, יש כ -5,000 חיילים אמריקאים המוצבים ברחבי עירק וכ -500 שעדיין מוצבים בסוריה, והם צפויים להיות תחת סכנת תקיפה מצידה של איראן בתגובה לחיסולו של סולימאני.

קאסם סולימאני איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד