כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שני סוגי עולים

הגר"י יוסף מבהיר: "לא נתכחש לכך". צפו

המהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה רכבו גם הם על הגל, לאור דבריו של הגר"י יוסף על עולי ברית המועצות. הרב ממשיך הערב להבהיר בסרטון וידאו מיוחד: "לא נתכחש לכך, ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו" • צפו בדבריו 

הגר"י יוסף מבהיר: "לא נתכחש לכך". צפו
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, במסר מפייס כלפי יהדות רוסיה: "כידוע ישנם שני סוגי עלייה שעלו מברית המועצות. ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, הם ואבותיהם וכל אותם אסירי ציון, שברוך ה' זכינו ועלו פה לארץ ישראל ואנחנו מקבלים אותם באהבה ובחיבה רבה".

את הדברים אומר הראשל"צ, בעקבות דברים שאמר ופורסמו הבוקר, עוררו סערה פוליטית, על גביה רכבו, מפלגות השמאל וגם אביגדור ליברמן וחבורת האנטישמיים שסביבו.

הרב ממשיך ומבהיר בסרטון וידאו שמתפרסם הערב: "אבל ישנה עוד עלייה נוספת, לא נתכחש לכך, עלייה של אותם של אינם יהודים, לא רק שאינם יהודים (מי שלא יהודי צריך לכבד אותו ולאהוב אותו, חביב בן אדם שנברא בצלם), אלא ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו שהעלו כמה כאלו לצערנו הרב וגרמו לכל מיני הסתה נוראה כנגד היהדות, אבל אותם אלו שעלו אסירי ציון ומאות אלפי יהודים שעלו במסירות נפש אנחנו מחבבים אותם ומכבדים אותם".

"אני קורא לכל עולי רוסיה שלא ייקחו את ההסתה שעושים היום כמה אחדים בעקבות הדברים שלנו וניצלו את הדבר לאינטרסים פוליטיים והם מסיתים ומדיחים, שלא ישימו לב אליהם".

"שידעו את האמת, אנחנו אוהבים אותם ואני מברך את כל העולים שיבורכו מפי עליון ושיעלו מעלה מעלה, יהיה להם ברכה והצלחה הקב"ה ימלא משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן ואמן", כך הגר"י יוסף.

יצחק יוסף העלייה הרוסית סערה ברשת עולי ברית המועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד