י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קובע, קורא ומאיים

אמיר אוחנה לאייל ינון: "משוך ידיך מתיקי נתניהו"

שר המשפטים אמיר אוחנה במכתב ליועמ"ש הכנסת קובע כי "קיים ניגוד עניינים חמור", קורא לו "משוך ידיך מעיסוק במישרין או בעקיפין בתיקי רה"מ" ומאיים: "ככל שתחליט שלא לעשות כן, אבקש מיו"ר הכנסת להורות עליך לחדול מטיפול בעניינים אלו" • התנועה לאיכות השלטון: "שר המשפטים מתנהג כמו מאפיונר. בושה"

אמיר אוחנה לאייל ינון: "משוך ידיך מתיקי נתניהו"
אמיר אוחנה/אייל ינון צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר מכתב ליועץ המשפטי לכנסת, עוה"ד איל ינון, בו הוא דורש ממנו להפסיק ולעסוק בענייניו של ראש הממשלה בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא עם בת זוגו, עורכת הדין עמית מררי, המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כמו כן, השר אוחנה העלה ארבע שאלות ליועץ המשפטי לכנסת:

א. האם דיווחת לגורמים המוסמכים בכנסת על ניגוד העניינים שלך בטרם החלטת לטפל בענייניו של ראש הממשלה?

ב. האם נכון הפרסום כי שקלת לפסול את עצמך מלעסוק בעניינים אלו, אך בעקבות לחצו של היועץ המשפטי לממשלה חזרת בך?

ג. האם חלקה של בת זוגך בטיפול בתיקי ראש הממשלה השפיע על החלטותיך?

ד. האם שוחחתם בנושא?

מרשימת 'המחנה הדמוקרטי' נמסר בתגובה לדרישת השר אוחנה: "כל מינוי של אוחנה הוא ניגוד ענייניים: שר משפטים שמונה לתפקידו על ידי נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים ראוי שיפסיק להטיף מוסר למערכות אכיפת החוק. אוחנה מונה במטרה לרמוס את מערכת החוק בעבור פטרונו המואשם בשוחד. כל מינויו הוא ניגוד עניינים".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה למה שהגדירה 'מכתב האיומים של השר אוחנה' ואמרה: "שר המשפטים מתנהג כמו מאפיונר. בושה. לאחר שתקפו את מפכ"ל המשטרה הקודם, את הפרקליטות, את היועץ המשפטי לממשלה - כעת מגיע תורו של שומר סף נוסף. אנחנו מחזקים את ידו של היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וקוראים לו לא להירתע ממופע הבריונות המבחיל של השר אוחנה ולהמשיך ליצג את שלטון החוק בגאון".

עו''ד אייל ינון אמיר אוחנה בנימין נתניהו התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד