ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הנקמה התחילה"

מתקפת טילים מאיראן על בסיסים אמריקניים בעיראק. צפו בתיעוד

חמישה ימים לאחר חיסול סולימאני קיבלה איראן לראשונה אחריות לשיגור "עשרות טילים" אל שני בסיסים המשרתים את הכוחות האמריקניים • בפנטגון אישרו שטילים נורו לעבר מספר יעדים • במשמרות המהפכה טענו כי מדובר בעשרות טילי קרקע-קרקע • צפו בתיעוד מהירי הרקטי

מתקפת טילים מאיראן על בסיסים אמריקניים בעיראק. צפו בתיעוד
מתוך התקיפה האיראנית צילום: רשתות ערביות

זמן קצר אחרי השעה 1 בלילה (רביעי) דיווח ערוץ אל-מיאדין על פיצוצים עזים בבסיס עין אל-אסד במערב עיראק, הבסיס הגדול שמארח כוחות אמריקניים. בהמשך התברר כי מדובר בירי כבד של טילים על אותו בסיס. משמרות המהפכה של איראן מיהרו לקחת אחריות על ירי הרקטות לעבר הבסיס עין אל-אסד.

בפנטגון אישרו שטילים נורו לעבר מספר יעדים, בהם הבסיס עין אל-אסד. בהודעה מטעם משמרות המהפכה נאמר כי עשרות טילי קרקע-קרקע שוגרו לעבר הבסיס בתגובה על חיסולו של קאסם סולימאני. מי שביצע את הפעולה זהו חיל האוויר של משמרות המהפכה של איראן.

בהודעה שפורסמה, הוזהרה ארצות הברית שכל פעולה או תוקפנות נוספת שלה תיענה בתגובות כואבות והרסניות יותר מצד איראן. בנוסף, הוזהרו גם המדינות בעלות הברית של ארצות הברית שבסיסיהן נמצאים בשליטה אמריקנית; מאחר והם עשויים לתקוף כל שטח שממנו ייצאו התקפות נגד איראן. הדברים פורסמו בערוץ הטלגרם של כאן 11.

יצוין כי גם לישראל יש התייחסות מצידם של משמרות המהפכה, "אנחנו לא רואים את הישות הציונית במנותק מהממשל האמריקני הפושע מבחינת ביצוע הפשעים האלה", נאמר.

בתוך כך, משמרות המהפכה "המליצו" לעם האמריקני לקרוא לחיילי צבא ארצות הברית לחזור הביתה, שכן יהיו עוד אבידות (בנוסף לאלה שבמתקפה היום).

בסוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' המקורבת למשמרות המהפכה, דווח כי אם ארצות הברית תגיב, חיזבאללה ישגר טילים לעבר ישראל. הושמעו גם איומים על יעדים נוספים במדינות שנחשבות לבעלות ברית של ארצות הברית.

לפי דיווחים נוספים, גם נורו רקטות לעבר שדה התעופה הצבאי בארביל בחבל הכורדי, היכן שגם כן יש כוחות אמריקניים. לפי דיווחים אחרים שגם כן לא אומתו, נורו כמה רקטות לעבר בסיס תאג'י מצפון לבגדאד, בו יש גם כוחות אמריקניים, אבל המוקד הוא, כאמור, בסיס עין אל-אסד.

בכלי התקשורת הפרו-איראניים טוענים כי ארצות הברית לא הצליחה ליירט אף אחד מהטילים. שם גם מנסים לטעון שיש נפגעים, אך לפי שעה בצד האמריקני לא אישרו את הדברים. גורם בפנטגון אמר לפוקס ניוז שרוב הטילים האיראניים החטיאו את מטרתם. לרשתות החברתיות הועלתה תמונה של המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, לכאורה מחדר המצב עוקב אחר התגובה האיראנית.

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, איסמאעיל קאאני, צוטט בערוץ אל-מיאדין: "עצמות האמריקנים באזור מתנפצות וקולותיהם עולים".

שר החוץ האיראני זריף הגיב: "איראן נקטה פעולה פרופורציונאלית של הגנה עצמית תחת סעיף חמישים ואחת של אמנת האו"ם, כשפגעה בבסיס שחימש בפחדנות את המתקפה נגד אזרחינו ובכירינו. איננו בעוניינים בהסלמה או במלחמה, אבל נגן על עצמנו נגד כל תוקפנות."

הנשיא טראמפ הגיב באופן רגוע: "הכל בסדר, טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים שנמצאים בעירק, הערכת נפגעים ונזקים שמתרחשים כעת, בינתיים הכל טוב, יש לנו את הצבא החזק והמאובזר ביותר בכל מקום בעולם, ללא ספק, מחר בבוקר אתן הצהרה".

ובינתיים, בשעות שאחרי מתקפת הטילים האיראנית הובאה לקבורה גופתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, אחרי מסע הלוויה של ארבעה ימים. הוא נקבר בעיר כרמאן בדרום מזרח המדינה אחרי שקבורתו נדחתה אתמול, בעקבות אירוע רב הנפגעים בהלוויה שבמהלכו נמחצו למוות עשרות בני אדם ומאות נפצעו.

קבורתו של סולימאני אתמול, לאחר מסע לוויה של ארבעה ימים. צילום: רשתות ערביות

רועי קייס מדווח, כי מהצד האמריקני עולה שאין הרוגים במתקפת הטילים האיראנית בעיראק. גם לגבי הפצועים יש סימן שאלה. 

הטלוויזיה הממלכתית של איראן מדווחת כי כתוצאה ממתקפת הטילים נהרגו עד כה כ-80 חיילים אמריקאים. מנגד, הנתון הזה לא תואם לשום דיווח אמריקאי. ארה"ב לא דיווחה על נפגעים בכלל. עיראק ובריטניה אישרו כי אנשיהם לא נהרגו.

מתקפת טילים איראן עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד