י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תעלומת התרסקות המטוס

מדוע האיראנים מסתירים את הקופסה השחורה?

התרסקות המטוס האוקראיני בשמי איראן בה נספו 177 הנוסעים ואנשי הצוות, מעוררת תהיות קשות לגבי הנסיבות. האיראנים מצידם, מסרבים למסור את הקופסה השחורה שיכולה לשפוך אור על האסון לחברת בואינג לצורך חקירה

מדוע האיראנים מסתירים את הקופסה השחורה?
זירת התרסקות המטוס צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (רביעי), מטוס בואינג 737 התרסק דקות ספורות לאחר ההמראה משדה התעופה הבינלאומי על שמו של אימאם חומייני בטהראן. על רקע המתיחות הרבה במזרח התיכון, התרסקות המטוס עוררה גל של שמועות לגבי נסיבות האסון.

177 הנוסעים ואנשי הצוות שעלו בטיסת אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס לקייב, נספו באסון.

השלטונות באיראן מאשימים את חברת בואינג, ב'קשיים טכניים' ואומרים שהטייס איבד שליטה לאחר ששריפה פרצה באחד ממנועי המטוס. לדבריהם, הצוות לא דיווח על מצב חירום. האיראנים אומרים כי הם לא יעבירו את הקופסה השחורה לחברת בואינג או לארה"ב לצורך חקירה, מה שמעורר תהיות לגבי נסיבות ההתרסקות.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי השגרירות האוקראינית בטהראן הצהירה בתחילה כי ההתרסקות נגרמה כתוצאה מכשל במנוע ולא כתוצאה של טרור או ירי טילים, אך בהמשך מחקה את הטענה.

עוד דווח, כי המטוס עלה בלהבות בשמים לפני שהתרסק בפיצוץ אדיר, והעלה השערות לכך שאולי הוא הופל בטעות או התנגש במל"ט צבאי.

מטוס הבואינג היה בן פחות מארבע שנים ונבדק רק יומיים לפני כן, כאשר "אחד הצוותים הטובים ביותר שלנו טיפל במטוס", אמר גורם בכיר בחברת התעופה האוקראינית.

יצרן מנוע הסילון הצרפתי CFM אמר כי כל ספקולציות לגבי כשל טכני היו "מוקדמות".

מספר חברות תעופה הודיעה כי יפסיקו לטוס מעל המרחב האווירי האיראני, עד שסיבת ההתרסקות תתברר. בין 168 הנוסעים ותשעה אנשי הצוות לא היו ניצולים, כך הודיע נשיא אוקראינה היהודי - וולודימיר זלנסקי.

משרד החוץ האוקראיני פרסם, כי על המטוס היו 82 איראנים, 63 קנדים ושלושה בריטים, יחד עם 11 אוקראינים, 10 שוודים, ארבעה אפגנים וארבעה גרמנים.

התרסקות מטוס בואינג איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד