ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סוער בבני ברק

היועץ הפקיע את הרב לנדא; המועצת ביטלה את ההחלטה

במועצת הרבנות הראשית לישראל בנשיאות הראשון לציון הגר"י יוסף, נחלצים לטובת רב העיר בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, שנפסל מלהעניק כשרות פרטית בבני ברק. במועצת הרבנות מבקשים להשהות ולבטל את ההחלטה על ביטול הסמכות עד לדיון בנושא

היועץ הפקיע את הרב לנדא; המועצת ביטלה את ההחלטה
הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא צילום: יהושע פרוכטר

סוער בכשרות הרב לנדא בבני ברק: הרבנות הראשית הפקיעה את סמכותו של המרא דאתרא של בני ברק גאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, רבה של העיר מלהעניק כשרות פרטית בעיר בני ברק. 

על פי ההודעה של עורך הדין הראל גולדברג היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שיצאה אתמול (שלישי), הרב לנדא נפסל מלתת כשרות כרבה של עיר התורה והחסידות.

"החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל להסמיך את כבודו כרב נותן הכשר בעיר בני ברק הייתה בכפוף לכך שיחולו עליו כל הכללים החלים על רב נותן הכשר".

"ככל הידוע לנו מאפייני פעילותו של גוף הכשרות בראשות כבודו הינם כשל גוף כשרות פרטי, ובכלל זאת השגחת כשרות בישראל בבתי אוכל ובמפעלים מחוץ לתחום העיר בני ברק, פעילות בחו"ל כגוף כשרות פרטי לעניין מוצרי מזון מיובאים ופעילות למתן שירותי כשרות בחו"ל לבשר המיובא ארצה באמצעות צוות שחיטה הפועל מטעם הגוף האמור" כותב היועץ המשפטי. 

היום, פנה מזכיר הרבנות הראשית הרב יצחק דניאל ליועץ המשפטי של הרבנות וביקש ממנו להשהות את החלטתו על פקיעת ההסמכה של הרב לנדא ולבטלה עד לדיון במועצת הרבנות הראשית, שתקבל החלטה מושכלת מתוקף סמכותה.

הרב דניאל שלח את מכתבו עם העתק לנשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגר"י יוסף וכן לרב לנדא עצמו לצד גורמי הכשרות ברבנות הראשית.

כזכור ב'בחדרי חרדים' דווח בזמנו כי מועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה בחודש יולי את בקשתו של חבר מועצת הרבנות הגר"ש אליטוב והסמיכה את הגרחי"א לנדא להמשיך את מסורת אביו ולשמש כרב נותן הכשרות בעיר בני ברק. 

האם החלטת היועץ תידחה וההסמכה תשוב כבעבר? 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב. 

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הראשון לציון הרב יצחק יוסף כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד