י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פייק ניוז - קווים לדמותו

CNN הכפישה צעיר תומך טראמפ ותפצה אותו במיליונים

רשת CNN פרסמה תיעוד ובו נראה כביכול נער בן 17, תומך של הנשיא טראמפ, כשהוא מגחך על מבוגר בעל מאפיינים אינדיאניים מסורתיים. מאוחר יותר פורסם תיעוד שמשנה את התמונה, אך לנער נגרם נזק • CNN תפצה אותו במיליונים

CNN הכפישה צעיר תומך טראמפ ותפצה אותו במיליונים
הצעיר שהוכפש לשווא צילום: צילום מסך

ניק סנדמן בן ה-17, שתבע את רשת CNN על שכביכול לעגה לאמריקאי ממוצא אינדיאני, והואשם בגזענות, הגיע להסכם פשרה עם CNN לאחר תביעה ע״ס $275 מיליון דולר.

בינואר שנה שעברה, הסתובב סרטון המתעד מפגש בין קבוצת צעירים תומכי טראמפ, תלמידי בית הספר הקתולי שבקונבינגטון - קנטקי, שהגיעו לוושינגטון מטעם בית הספר להשתתף באירוע מקומי.

בסרטון נראה צעיר ניצב מחייך מול פניו של הקשיש נתן פיליפס שתועד כשהוא מקיש בתוף ושר המנון מסורת-אינדיאני. פיליפס, התראיין לתקשורת בדמעות, וסיפר כי הנערים צעקו לו את הסלוגן של טראמפ "לבנות את החומה". הוא אמר בראיון, כי הוא הרגיש מפוחד לגמרי. "היתה להם מנטליות של המון זועם" סיפר.

הסרטון עורר זעם רב נגד הנער, ורשת CNN המייצגת את השמאל ומתנגדת לנשיא טראמפ, עטה על ההזדמנות להכפיש את הצעירים תומכי טראמפ, והיא האשימה את הצעיר בעוינות וגזענות נגד הקשיש ממוצא אינדיאני.

בהמשך, תומכי טראמפ, הפיצו את הסרטון המלא, שם רואים כי דווקא פיליפס הוא זה שניגש אל קבוצת הנערים. בתיעוד נראה הוא עומד מול סנדמן הצעיר שלא הוציא מילה, והביט בעיניו במשך כמה דקות.

כשנשאל על פשר החיוך ענה הצעיר: "זה חיוך שאומר, כי זה הכי הרבה שתוציא ממני, לא תצליח להוציא ממני סימן לאגרסיביות".

הנשיא טראמפ הגיב לסיפור מיד כפורסם וכתב: "ניק סנדמן ותלמידי קובינגטון הפכו לסמל של חדשות מזויפות, וכמה זה יכול להיות רע, הם כבשו את תשומת הלב של העולם, ואני יודע שהם ישתמשו בו לטובה, אולי אפילו כדי להפגיש אנשים, זה התחיל לא נעים, אבל יכול להסתיים בחלום".

כאמור, אתמול CNN הגיעה להסדר עם הצעיר שתבע 275 מיליון דולר, סכום ההסדר לא פורסם במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בקובינגטון, קנטאקי.

רשת פוקס דיווחה, כי התביעה של סנדמן הגיעה ל-800 מיליון דולר מ- CNN, וושינגטון פוסט ו- NBC יוניברסל.

עורך דינו של הצעיר אמר, כי ניק ובני משפחתו סבלו, המשפחה נאלצה לעבור מביתם באופן זמני, וכי ניק לא הורשה לחזור ללמוד בבית הספר ישירות לאחר הנסיעה לוושינגטון.

עורכי הדין אמרו, כי הכסף שהם מבקשים לא נועד לפצות את ניק, אלא "להרתיע את הנאשמים" מלעשות את אותו הדבר בעתיד.

CNN דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד