י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ירי הטילים הבליסטיים

טראמפ מגיב לתקיפה האיראנית: "ממשיכים לבחון אופציות תגובה"

נשיא ארצות הברית מגיב הערב לתקיפה האיראנית הלילה לעבר בסיסיים של צבא ארה"ב בעיראק: "כל החיילים שלנו מוגנים, ויש רק נזק מינימלי לבסיסים שלנו, החיילים שלנו מוכנים להכל, איראן נראית כנכנעת, וזה דבר טוב לעולם, אף אמריקאי או עיראקי לא נפגע" • צפו בהצהרה המלאה

טראמפ מגיב לתקיפה האיראנית: "ממשיכים לבחון אופציות תגובה"
הנשיא טראמפ צילום: רויטרס

שעות ספורות לאחר שאיראן ניסתה לגבות נקמה מארצות הברית, על חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, באמצעות שיגור טילים בליסטיים לעבר בסיסי צבא ארה"ב בעיראק, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מתייחס ומבהיר "כל עוד אני נשיא ארצות הברית לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

"בוקר טוב, אני רוצה להגיד לכם העם האמריקאי, תהיו שמחים, אף אמריקאי לא נפגע אתמול בתקיפה של המשטר האיראני", פתח הנשיא טראמפ ואמר, "כל החיילים שלנו מוגנים, ויש רק נזק מינימלי לבסיסים שלנו, החיילים שלנו מוכנים להכל, איראן נראית כנכנעת, וזה דבר טוב לעולם, אף אמריקאי או עיראקי לא נפגע, אני מצדיע לכל איש ואישה במדים של הצבא, איראן מממנת טרור ונשק גרעיני בעולם, לא ניתן לזה לקרות, בשבוע שעבר חיסלנו טרוריסט גדול על פי הוראתי".

טראמפ הסביר לעם האמריקאי על ה'טרוריסט הגדול': "כראש כוח קודס, קאסם סולימני היה אחראי אישית על אימון כוחות כולל חיזבאללה, הוא פיתח מלחמות אזוריות, ונשק כולל מטעני צד. תקיפות נגד חיילינו, הרג אמריקאי אחד, ורק לאחרונה הוא עבד על פיגועים נוספים, אך עצרנו אותו, ידיו מגואלות בדם רבים. אנו ממשיכים לבחון אופציות תגובה, בינתיים אנו מטילים סנקציות נוספות שיצטרפו לקיימות".

לדבריו, "איראן חייבת לעצור את מירוץ ואת מימון הטרור, היום אני אבקש מנאט"ו להיות מעורבים יותר בהסכם השלום במזרח התיכון, אנו עצמאיים בנפט ולא זקוקים לנפט מהמזרח התיכון, צבא ארה"ב חזק מתמיד, הטילים שלנו גדולים מהירים, מדויקים וטובים. אנחנו לא רוצים לעשות בהם שימוש. ארה"ב חזקה עם כלכלה חזקה, וזה מרתיע".

טראמפ מסיים עם פנייה לתושבי איראן. "מגיע לכם עתיד טוב יותר כחלק מהעמים, ארה"ב מחפשת שלום עם כל מי שמעוניין בו".

דונלד טראמפ איראן שיגור טילים קאסם סלימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד