י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"קו אדום וניצול ציני"

בחירות: משרד הרווחה מודיע על קיצוצים

הקיפאון הפוליטי מאיים לפגוע בשכבות החלשות: משרד הרווחה הודיע על קיצוצים נרחבים כיוון שלא אושר תקציב 2020 • ראשי השלטון המקומי מאיימים בהשבתה: "קיצוץ שרירותי היא קו אדום וניצול ציני לסגירת הגרעון על גבם של החלשים"

בחירות: משרד הרווחה מודיע על קיצוצים
נערים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הרווחה הודיע לרשויות המקומיות על קיצוצים, כיוון שלא אושר תקציב לשנת 2020 בעקבות הקיפאון הפוליטי, שנמשך כבר שנה. בין שירותי הרווחה שייפגעו - מרכזים למניעת אלימות במשפחה, מסגרות יום לאנשים עם מוגבלות, תחנות לטיפול משפחתי ומרכזי קשר, טיפול בקטינים נפגעי תקיפה, בילדים ונוער בסיכון, ובנוער חרדי מנותק.

ראשי השלטון המקומי הבהירו כי "לא יקבלו את הגזירה" ומאיימים בהשבתת שירותי הרווחה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות הגיב להודעת המשרד ואמר: "הודעת החשב הכללי למשרד הרווחה בדבר קיצוץ שרירותי היא קו אדום וניצול ציני לסגירת הגרעון על גבם של החלשים. אלפי מטופלים של המחלקות לשירותים חברתיים, בהם ילדים בסיכון, נשים מוכות, אנשים עם מוגבלות וכאלה שעוברים שיקום חשוב ומקצועי - לא יכולים להיות קורבן של הקיפאון הממשלתי. היום אנחנו שוב מרימים דגל אדום ודורשים להימנע מהקיצוצים הפוגעניים שיפגעו בתושבים רבים באופן קריטי".

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים מוסיף ורוטן: "איננו יכולים להסכים להחלטת משרד הרווחה לקצץ בתקציבים לשירותי רווחה חיוניים. נשים שהיו קורבנות לאלימות, קטינים שסבלו מתקיפות - כל אלה ואחרים לא יוכלו להמתין עד לכינון ממשלה חדשה ואישור תקציב. אין לי ספק כי את הבעיה הפרוצדורלית הזאת ניתן לפתור בדרכים יצירתיות ועל פי חוק, כפי שנמצאו דרכים להפשיר תקציבים חיוניים אחרים. השירותים החיוניים שיקוצצו ניתנים גם ביישובים ובמועצות בעוטף עזה. האם מישהו יכול להעלות על דעתו קיצוץ בתקציבים לנוער בסיכון או לתחנות לטיפול במשפחות במצוקה בעוטף? אנחנו לא נסכים לכך ונצא למאבק נחוש אם לא תבוטל הגזירה".

משרד הרווחה נוער בסיכון נפגעי תקיפה קיצוצים בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד