י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין צורך להביא תיקים

בעקבות ההצפות: הילדים לומדים בבתי המלמדים

ההצפות בתלמוד תורה סערט ויז'ניץ השביתו גם אתמול וגם היום את הלימודים, אך בהנהלת הת"ת הצליחו למצוא פתרון - חלק מהתלמידים לומדים בשעה זו את החומר השגרתי בבתי המלמדים המתגוררים ברמת ויז'ניץ 

בעקבות ההצפות: הילדים לומדים בבתי המלמדים
ההצפה בחיפה צילום: באדיבות המצלם

ההצפות אתמול (רביעי) בתלמוד תורה של חסידי סערט ויז'ניץ בחיפה, גרמו לכך שמחצית מתלמידי הת"ת, בעיקר הכיתות הנמוכות - אינם יכולים ללמוד במקום. 

מה שקרה בתלמוד תורה סערט ויז'ניץ בחיפה, הפך לשיחת היום בריכוז החרדי בחיפה. זה התחיל בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר הגשמים התחילו לשטוף את רחובות חיפה. בורות הניקוז בשכונת הדר לא ספחו אליהם את המים וכך הגיעו כמויות אדירות של מים לתחתית השכונה, שם ממוקם תלמוד התורה 'תפארת משה' של חסידות סערט־ויז'ניץ. המים נקוו בחצר תלמוד התורה והחלו מציפים ומחלחלים אף לתוך הכיתות, כאשר הם אינם מאפשרים יותר מעבר אל תוך שטח תלמוד התורה או מתוכו.

מאה ושלושים ילדים שכבר הספיקו להגיע ולהיכנס לכיתות, מצאו את עצמם נעולים בתוך כלא של מים מבלי אפשרות לצאת, כאשר מי הגשמים שהציפו את רחבת תלמוד התורה הגיעו לגובה רב ומסוכן. מהעבר השני, מחוץ לתלמוד התורה, המתינו עוד שמונה מאות ילדים שכל מה שרצו היה להיכנס אל הכיתות ולהתחיל עוד יום לימודים שגרתי.

במודעה ששיגרו אמש בחסידות ונתלתה בבית המדרש ברמת ויז'ניץ בחיפה סוכם כי הילדים ילמדו בבתי המלמדים הגרים בחיפה וכי מי שרואה את המודעה מתבקש להעביר הלאה כי "חברך חברא אית ליה". 

המודעה מתייחסת לילדי כיתות ממכינה ועד כיתה ג' כשהסעות יקחו את הילדים כל אחד לבית המלמד בכדי לא להפסיד יום לימודים.

כך למשל כיתות גן ילמדו במשחקיה בשיכון וכן תלמידי כיתה נוספת שנמצא עבורם אולם ברמת ויז'ניץ. 

בהנהלת התלמוד תורה, אף הכינו ארוחה ומיני מתיקה לילדים ששוגרו לבתי המלמדים, כדי שלא יצטרכו להביא תיקים וילקוטים מהבית. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר מועצת העיר ויו"ר אגודת ישראל בחיפה, אריה בליטנטל כבר בתחילת החורף התריע בעיריית חיפה על הליקויים בניקוז המים בשטח תלמוד התורה, דאג שיבוא כוח מטעם העירייה על מנת לטפל בשכבות הבוץ שהצטברו במקום והיוו ביצה החוסמת את הגישה אל תלמוד התורה ואל הכיתות. 

סערט ויז'ניץ חיפה הצפות גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד