י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בין הפטיש לסדן

היום המכריע של יו"ר הכנסת: יקים וועדה או שיודח מתפקידו

ח"כ יולי אדלשטיין, שנחשב לאיש אהוד בימין ובשמאל, עשוי למצוא את עצמו מודח בבושת פנים מתפקידו הרם, לאחר שהוא מסרב להקים וועדה בכנסת שנמצאת בפגרת בחירות, לשם דיון בבקשת החסינות של נתניהו | ב'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו' מאיימים לממש את האולטימטום

היום המכריע של יו"ר הכנסת: יקים וועדה או שיודח מתפקידו
אדלשטיין על כס יו"ר הכנסת במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שבוע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש את בקשת החסינות בפני וועדת הכנסת ולאחר שהכנסת נמצאת בפגרת בחירות, החלו עימותים בין 'הליכוד' ליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון - כשב'כחול לבן' הציבו לאדלשטיין אולטימטום שיפוג היום.

ב'כחול לבן' הגישו בשם סיעות גוש השמאל ו'ישראל ביתנו', פניה להקים את וועדת הכנסת כדי לדון בבקשת החסינות של נתניהו ולהצביע ברוב נגדה, אלא שבליכוד מבקשים שלא להקים את הוועדה, כדי למשוך את ההכרעה עד לאחר הבחירות אז ינסו להשיג רוב של 61.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, שנמצא בין הפטיש לסדן, נועד בתחילת השבוע עם יושב ראש סיעת 'כחול לבן' ח"כ אבי ניסנקורן. האחרון הציג לו חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של הכנסת, שקבע כי ניתן ויש להקים את הוועדה כדי לדון בבקשת החסינות בהקדם האפשרי, אלא שאז התעוררה שאלה משפטית, האם עו"ד אייל ינון יכול בכלל לדון בעניינו של ראש הממשלה.

בליכוד טענו כי ינון נמצא בניגוד עניינים, בשל העובדה שבת זוגו, עורכת הדין עמית הררי, הינה משנה ליועמ"ש מנדלבליט ועסקה בענייני תיקי ראש הממשלה ועל כן הם דרשו מעורך דין ינון, לפסול את עצמו מלדון בנושא, כאשר יו"ר הכנסת הודיע כי הוא ממתין לחוות דעתו לגבי סמכותו להקים וועדות במהלך פגרת הכנסת.

כך או כך, ב'כחול לבן' הציבו לחבר הכנסת אדלשטיין אולטימטום כי עליו להודיע על הקמת וועדת הכנסת עד היום ובאם לא יענה לדרישתם, הם יחלו בהליך הדחתו כדי להציב בלשכתו חבר כנסת מטעמם בתמיכת 'ישראל ביתנו' ושאר המפלגות, כשמחליפו יכריז על הקמת ועדת הכנסת וידון תוך שבוע בבקשת החסינות של נתניהו שצפויה להדחות ברוב של 65 ח"כים - הכוללים את 'כחול לבן', 'העבודה-גשר', 'המחנה הדמוקרטי', הערבים ו'ישראל ביתנו' שמעניקים את הרוב עם 8 הח"כים שלהם.

ב'כחול לבן' מייעדים את חבר הכנסת מאיר כהן מסיעת 'יש עתיד' לתפקיד יושב ראש הכנסת. כהן שימש בעבר כשר הרווחה בממשלת נתניהו שהוקמה לאחר בחירות 2013 וכיום משמש כסגן יו"ר הכנסת מטעם סיעת 'כחול לבן'.

יולי אדלשטיין מפלגת כחול לבן יושב ראש הכנסת בקשת החסינות של נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד