י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע הסערה הקטלנית

נתניהו בחדר הערכת מצב: "הגשמים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן, יחד עם שר הבט"פ גלעד ארדן, וקיים הערכת מצב עם כלל גופי החירום וההצלה לאור מזג האוויר הסוער • רה"מ: "האסון הזה של הגשמים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד וטרגי של שבע נפשות"

נתניהו בחדר הערכת מצב: "הגשמים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד"
נתניהו בהערכת מצב צילום: חיים צח/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן, יחד עם שר הבט"פ גלעד ארדן, וקיים הערכת מצב עם כלל גופי החירום וההצלה לאור מזג האוויר הסוער.

ראש הממשלה נתניהו קיבל סקירות על פריסת הכוחות וההיערכות המוגברת בשל מזג האוויר הסוער. ראש הממשלה שוחח עם המוקדנים במוקד החירום על עבודתם ועל הטיפול באירועים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הסיור: "קיימנו עכשיו דיון ממצה עם שר הבט"פ, עם מ״מ המפכ"ל ועם כל ראשי ארגוני החירום. דיון ממצה על בעיות הרגע. אנחנו הופכים את מדינת ישראל לעוד יותר יעילה, משוכללת בשימוש של טכנולוגיה ומאגרי מידע כדי להתמודד עם אסונות הטבע האלה. האסון הזה, הגשמים האחרונים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד וטרגי של שבע נפשות. אני רוצה לשלוח תנחומים בשם כל אזרחי ישראל, למשפחות, גם למשפחתו של מוטי בן שבת, גיבור".

נתניהו אמר "יש לי בקשה אחת - היעד הראשון שלנו לפני כל דבר אחר הוא הצלת חיים. כדי להציל חיים, כדי למנוע את רוב המקרים, אני מבקש מכם להישמע להנחיות המשטרה וגופי החירום. אם תישמעו לדברים האלה, זה בדיוק כמו מתקפות טילים - אתם יודעים שאם אתם שומעים להנחיות, אתם ברוב המקרים, כמעט בכולם, לא תימצאו בסכנה. לכן זו הבקשה הראשונה".

צילום: חיים צח / לע"מ

בנוסף, התייחס לאסון המעלית בתל אביב, שבו נספו דין שושני וסתיו הררי, ואמר "האסון הזה קרע את הלב של כולנו, אני לא חושב שיש מי שהיה יכול להישאר אדיש למוות הטרגי הזה. הדבר הזה נחקר כרגע ובודקים אותו. מוקדם מדי לתת מסקנות. כשימצו את הבדיקות הם יפורסמו".

עוד ביקש ראש הממשלה נתניהו, "יהיו שיטפונות בנגב - אל תלכו לראות אותם. אל תעמדו בשולי הנחל, מניסיון אני אומר לכם - הנחל עולה על גדותיו במהירות עצומה. אל תלכו לצפות בשיטפונות, תראו את זה בטלוויזיה".

בהתייחסות לשיטפונות הנוראיים בנהריה אמר, "מנכ"ל משרדי יעמוד לרשותו כדי לעזור בסיוע מיוחד, בהחלט נעשה את זה". ראש הממשלה נתניהו הנחה לפתח גישות חדשות ומערכות טכנולוגיות חדשות בכדי להתמודד עם מצבים מסוג זה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אמר בהערכת המצב כי "מאז הדיווח על מזג אוויר סוער ברחבי הארץ, הגברנו והעלנו את הכוננות של כל גופי החירום וההצלה בראשם משטרת ישראל. המסר המרכזי מבחינתו, הוא שמאמץ הצלת החיים קודם לכל מאמץ אחר. לפני שמוציאים כוחות לטיפול בתשתיות ובנזקים כלכליים, הצלת החיים זה הדבר המנחה. כל הכוחות מתוגברים בהיקף הגדול ביותר הקיים ונעשה שימוש בכל האמצעים הקיימים. כוחות החירום ערוכים לכל תרחיש ושיתוף הפעולה תחת הפיקוד המשטרתי עובד היטב".

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אמר כי "משטרת ישראל משקיעה את כלל המשאבים והמאמצים במשימה המרכזית שהיא - הצלת חיים. זהו המאמץ המרכזי גם ברמה הבין אירגונית. המפקדים שלנו בכל דרגי הפיקוד נמצאים בשטח לצד אלפי השוטרים, הלוחמים והמתנדבים הפרוסים, במטרה לעקוב מקרוב ולנהל את הפעילות ומאמצי הסיוע. אנחנו מקיימים תיאום ושיתוף פעולה מלא בין כל ארגוני החירום וההצלה בכל הדרגים, כולל הרשויות המקומיות שמהוות חלק בלתי נפרד מהפעילות ממגיבוש תמונת המצב הלאומית".

עוד הוסיף, כי "היבט משמעותי נוסף הוא היבט ההסברה, במסגרתו מושקעים מאמצים רבים בהעברת הנחיות מצילות חיים לאוכלוסייה במטרה למנוע סיכון מיותר לחיי אדם".

בהערכת המצב השתתפו מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, מ"מ נציב שב"ס גונדר אשר וקנין, מנכ"ל מד"א אלי בין, רמ"ט פיקוד העורף תא"ל איציק בר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, נציג השירות המטאורולוגי וגורמים נוספים.

בנימין נתניהו גלעד ארדן סערה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד