י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יד לאחים חושף נתון מזעזע: המיסיון השקיע בישראל 4 מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות

עבודה ממושכת של אנשי המחקר ביד לאחים גילתה כי כנסיות נוצריות השקיעו בארץ 4 מיליארד שקלים לפעילות מיסיונרית בשנים האחרונות לבדן • לשם המחשה: תקציב המשרד לשירותי דת, להבדיל, עמד בשנת 2019 על 510,345,000 ₪ • ביד לאחים אומרים: מדובר בסכנה ברורה ומידית לכל אחד ואחת מבני העם היהודי המתגוררים בארץ. אנו קוראים לממשלת ישראל לחקור בדחיפות את פעילות המיסיון • עוד אומרים בארגון: בתקציב תרומות דל, אנו נאבקים בכל הכוח מול המימון והפעילות המיסיונרים ובס"ד קוצרים הצלחות רבות"

יד לאחים חושף נתון מזעזע: המיסיון השקיע בישראל 4 מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות
דוח המסיון צילום: יד לאחים

ממצאיו של דו"ח חדש שערכו אנשי המחקר של יד לאחים, אשר פורסם היום לאחר חצי שנת עבודה מקיפה, חושף כי כנסיות מסיונריות מרחבי העולם השקיעו בחמש שנים האחרונות בישראל כ-4 מיליארד שקלים על מנת להפיץ את אמונתן הנוצרית ולהביא להמרת דתם של יהודים.

בדו"ח המפורט המתפרש על פני כ-450 דפים, חושף יד לאחים את הקיפה של פעילות המיסיון בישראל בשנים האחרונות. הדו"ח כולל מדגם של 6.36% מכלל הארגונים המסיונריים הפועלים בארץ ותקציב הארגונים שפורטו בו מהווים 14 מתוך כ-190 גופים עומד על כרבע מיליארד שקל. אותם גופים כוללים 170 כנסיות וארגונים מיסיונריים הפרוסים בכל רחבי הארץ מאילת ועד לקריית שמונה. לצדם פועלים במלוא המרץ עשרות ארגוני הפצה, רווחה ואתרי אינטרנט שמטרתם לפנות לציבור היהודי ולהמירם לנצרות. ביד לאחים מעריכים כי ישראל מהווה את המוקד הפעולה הגדול בעולם של המיסיונרים.

מהנתונים עולה כאמור כי כלל הארגונים המיסיונריים השקיעו בפעילותם זו כ-4 מיליארד ש"ח, תקציב שנחשב עצום גם בהשוואה לתקציבים של משרדים ממשלתיים, כאשר לשם המחשה: תקציב המשרד לשירותי דת, להבדיל, עמד בשנת 2019 על 510,345,000 ש"ח.

בין השאר חושף הדו"ח הון כלכלי משמעותי המושקע בישראל על ידי כנסיות מחו"ל, לצד תרומות כספים, נכסים וטובין אחרים המגיעים לידי המיסיונרים בישראל לצורך העמקת פעילותם.

פעילות הארגונים פונה אמנם לכלל הציבורים בארץ, אבל מטבע הדברים היא מתמקדת בעיקר בציבור השכבות החלשות - בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך, המתגורר בעיקר בערי פריפריה ובשכונות מצוקה. היקף הפעילות הזו מערערת את יסודה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומנסה לשנות את המאזן הדתי במדינה.

ביד לאחים אומרים כי "הדו"ח מראה כי הפעילות הענפה של אירגוני המיסיון בארץ הלכה והתעצמה בשנים האחרונות. מדובר בסכנה ברורה ומידית לכל אחד ואחת מבני העם היהודי המתגוררים בארץ. אנו קוראים לממשלת ישראל לחקור בדחיפות את פעילות המיסיון ולמנוע את המשך התרחבות והתעמקות פעילות זו, ויפה שעה אחת קודם".

עוד אומרים ביד לאחים כי הארגון נאבק בכל הכוח מול המימון והפעילות המיסיונרים ובס"ד קוצר הצלחות רבות. "עם תקציב דל שנאסף מרבבות עמך ישראל, מאות הפעילים והמתנדבים שלנו מצליחים לסגור עוד ועוד מוקדי מיסיון ולהציל אלפי נפשות בשנה מליפול בציפורני המיסיון. אנו שבים וקוראים לציבור לפנות בכל שעה למוקד החירום שלנו, כדי לדווח על פעילות מיסיונרית, ובעז"ה, בעזרתכם יכול נוכל להם".

חומר מיסיונרי מיסיונרים יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד