כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסקר הפנימי נחשף

המפלגות הגדולות נחלשות; ליברמן נפגע

המירוץ מתחמם: סקר פנימי שנערך בתוככי מפלגות הימין בשבוע האחרון מגלה כי המפלגות הגדולות נחלשות וגם ליברמן סופג פגיעה בדמות איבוד מנדט

המפלגות הגדולות נחלשות; ליברמן נפגע
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסקר פנימי שערכו גורמים בימין בשבוע האחרון ע"י מכון מדגם (בקרב 500 נשאלים וטעות דגימה 4.4%) ונחשף על ידי 'ערוץ 7' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים, ושומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת. 'הליכוד' בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקבל 32 מנדטים, ו'הרשימה הערבית המשותפת' שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, כשש"ס יורדת במנדט ומקבלת שמונה כמו גם 'יהדות התורה' שעולה במנדט ומקבלת שמונה מנדטים גם היא.

'ישראל ביתנו' נחלשת מעט ומקבלת שבעה מנדטים, הימין החדש' של שקד ובנט עם ששה מנדטים, 'העבודה-גשר' עם חמשה ו'המחנה הדמוקרטי' עם ארבעה. במידה ו'האיחוד הלאומי' ירוץ יחד עם 'הבית היהודי' ו'עוצמה יהודית' הם יקבלו 4 מנדטים ויתנדנדו על גבול אחוז החסימה. 

נתון מעניין שעולה מן הסקר, הוא ששיעור המצביעים הבטוחים של הימין החדש במידה והם רצים לבדם הוא מהנמוכים ביותר מבין המפלגות.

אתמול (רביעי) נחשף בגלי צה"ל כי מסקר נוסף של חברת מסקר עלה כי איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ הם הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בקרב מצביעי הציונות הדתית בפער גדול מהרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר. על פי הנתונים איילת שקד זוכה לאהדה ותמיכה של 84.1%, סמוטריץ עם 77.8% ובנט עם 69.8% כאשר לעומתם הרב רפי פרץ זוכה ל 28.4%. לפניו בדירוג הפופולריות: אורית סטרוק (40.3%) הרב אלי בן דהן (36.3%) ואיתמר בן גביר (36.1%).

במידה והימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד ירוצו יחד עם האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ הם יקבלו 9 מנדטים כאשר רשימת הבית היהודי המאוחד (בית יהודי ועוצמה יהודית) אינם עוברים את אחוז החסימה עומדים על 2.7%.

אביגדור ליברמן הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד