כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משפחות שלמות נמחקו

בכירים אמריקנים: "מטוס הנוסעים האוקראיני הופל בידי טיל נ"מ"

גורמים בכירים בפנטגון ובמודיעין האמריקאי טוענים כי מטוס הנוסעים האוקראיני שהתרסק נפגע מטיל נ"מ - מה שהביא למותם של 179 בני אדם • "מערכת נ"מ של איראן הופעלה בטעות אחרי הירי לעיראק" • טראמפ: "חשדתי שזה טיל, אולי מישהו טעה" • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

בכירים אמריקנים: "מטוס הנוסעים האוקראיני הופל בידי טיל נ"מ"
מטוס החברה צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של החברה

רשת CBS מדווחת כי לוויינים אמריקנים קלטו שני שיגורים ממערכת נ"מ איראנית, וזמן קצר לאחר מכן קלטו אות של פיצוץ. ‏על פי גורמים אמריקנים, מערכות הנ"מ האיראניות שהיו בכוננות גבוהה - הופעלו ושיגרו בטעות טיל שהפיל את המטוס.

על פי הדיווח ברשת "ניוזוויק", המטוס האוקראיני התרסק בטהרן מטיל נ"מ שנורה בשוגג. לפי גורם בפנטגון, מערכת נ"מ איראנית הופעלה בטעות, זאת בעקבות ירי הטילים מאיראן לבסיסים בעיראק שבהם היו כוחות אמריקניים.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ אמר שהוא חשד שמישהו הפיל את המטוס בטעות. "יכול להיות שמישהו טעה", אמר הנשיא. לאחר שהמטוס התרסק, התגלתה הזוועה: בין 176 הנוסעים שמתו בהתרסקות המטוס המחרידה אתמול, משפחות שלמות נמחקו.

הזוג השבדי רחלה ומייקל לינדברג, 37 ו -40, נהרגו יחד עם שני בניהם הצעירים אריק בן התשע, ואמיל בן השבע, לאחר שמטוס הבואינג 737 עלה באש כתוצאה מטיל שנורה לעברו לאחר ההמראה מטהראן.

משפחה שנייה, מאדמונטון שבקנדה, נמחקה גם היא. פדרם מוסאווי, 47, ואשתו מויאן דנשמנד, 43, שניהם עובדים באוניברסיטת אלברטה בקנדה, נהרגו גם הם יחד עם שתי בנותיהם הצעירות - דריה, 14, ודרינה, 10.

חמישה עשר ילדים, כולל תינוק שנולד בשנת 2018, היו בין ההרוגים, שכללו 82 איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים, 10 שוודים, ארבעה אפגנים, שלושה גרמנים ושלושה בריטים.

כעת מתברר מדוע האיראנים לא מוכנים לתת את הקופסה השחורה לאוקראינים: המטוס התרסק דקות ספורות לאחר ההמראה משדה התעופה הבינלאומי על שמו של אימאם חומייני בטהראן אתמול לפנות בוקר, ההתרסקות עוררה גל של שמועות על הסיבה להתרסקות, על רקע המתיחות במזרח התיכון.

כל הנוסעים ואנשי הצוות שעלו בטיסת אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס מטהרן לקייב נספו באסון. בתחילה איראן האשימה את חברת בואינג ב'קשיים טכניים' וטענה שהטייס איבד שליטה לאחר ששריפה פרצה באחד ממנועי המטוס, אך לדבריה הצוות לא דיווח על מצב חירום, והם לא מתכוונים להעביר את הקופסא השחורה לחברת בואינג או לארה"ב.

הפלת מטוס אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד