כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הליכוד נגד אייל ינון: הלך מזוהם - עליו לפסול את עצמו

מתברר: יועמ"ש הכנסת אייל ינון הוא עד תביעה בתיקי נתניהו • בליכוד תוקפים: "אייל ינון ורעייתו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו"

הליכוד נגד אייל ינון: הלך מזוהם - עליו לפסול את עצמו
אייל ינון צילום: Olivier Fitoussi, flash 90

אחרי שהתברר שרעייתו של אייל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד רה״מ, עכשיו מתברר שיועמ"ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. כך פרסם העיתונאי עמית סגל.

בליכוד לא נותרו אדישים לפרסום וטענו לאור העובדה הזו כי, "אייל ינון ורעייתו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו".

לדברי דובר הליכוד, "אנו דורשים תשובות מיידיות: מאייל ינון - מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה נגד רה״מ ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו? מעמית מררי - מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בתיקי נתניהו לאור העובדה שבן זוגך הוא עד מטעם התביעה?".

"האם אתם באמת מצפים מהציבור להאמין שמעולם לא דיברתם על תיקי נתניהו כפי שהצהיר היועמ״ש לכנסת? הולך ומתברר שכל התהליך בכנסת פסול ומזוהם כחלק מהקמפיין של מפלגת כחול-לבן ״רק לא ביבי״.

מהיועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה: "בהמשך לפניות בנושא נבקש להבהיר כי שמו של היועץ המשפטי של כנסת ישראל, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בענינו של ראש הממשלה לנוכח העובדה שבתיק החקירה קיים מיזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה. מובן כי אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו״ד עמית מררי מטיפול בנושא".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט מבהיר כי אמנם עו"ד איל ינון הוא עד תביעה בכתב האישום נגד רוה"מ נתניהו, אך "אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא".

מדובר הכנסת נמסר: "נבקש להבהיר מספר נקודות עובדתיות חשובות: 

1. היועץ המשפטי לכנסת מעולם לא נתן עדות בתיקי ראש הממשלה ומעולם לא העיד נגד ראש הממשלה באף לא אחד מהתיקים והפרשות בהם נחקר.

2. שמו של היועמ״ש לכנסת הוכנס לרשימת העדים בעקבות שיחת רקע לא פורמלית שהתקיימה בכנסת לבקשת המשטרה- בה נתבקש היועץ המשפטי לכנסת לסקור ולהסביר את הליכי החקיקה בכנסת ואת היחס בין הכנסת לוועדת השרים לענייני חקיקה.
מדובר אפוא בסקירה כללית שאינה נוגעת לאירוע כזה או אחר.

3. אין בעובדה שאדם נמנה על רשימת עדי התביעה כדי ללמד בהכרח על כך שהוא מעיד נגד ראש הממשלה. הראיה לכך היא שעל רשימת עדי התביעה נמנה גם סנגורו של ראש הממשלה, עו״ד עמית חדד. האם בשל כך הוא פסול או נגוע בניגוד עניינים כלשהו?

4. היועץ המשפטי לכנסת שב ומדגיש, כפי שכבר הודיע, כי אין לו כל כוונה לטפל בבקשת החסינות של ראש הממשלה, אם וכאשר תגיע לדיון בכנסת".

הליכוד איל ינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד