ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"סליחה על השקרים"

המחאה באיראן: שלוש מגישות בכירות התפטרו

המחאה באיראן: לפחות שלוש מגישות העובדות עבור הטלוויזיה הרשמית IRIB של איראן הודיעו כי הן התפטרו מעבודתן על רקע הפלת מטוס הנוסעים והשקרים שצפו בעקבות המקרה ע"י המשטר האיראני • "המדינה הייתה עדה ל"הלוויה של אמון הציבור"

המחאה באיראן: שלוש מגישות בכירות התפטרו
אולפן שידור טלוויזיה צילום: פלאש90

לפחות שלוש מגישות העובדות עבור הטלוויזיה הרשמית IRIB של איראן הודיעו כי הן התפטרו מעבודתן. אחת מהן אמרה שהיא התפטרה לפני תקופה, לאחר שסיפרה שקרים מטעם המדינה במשך 13 שנה.

ג'לאר ג'עברי התנצלה בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: "היה לי קשה מאוד להאמין שאנשינו נהרגו. סלחו לי שהתוודעתי לזה מאוחר מדי. ותסלחו לי על 13 השנים שאמרתי לכם שקרים".

זהרה חתאמי התפטרה מתפקידה ב-IRIB ואמרה: "תודה שקיבלתם אותי כמגישה עד היום, לעולם לא אחזור לטלוויזיה. סלחו לי."

עוד מגישה שהצטרפה, סבא ראד, אמרה: "תודה על התמיכה שלכם בכל שנות הקריירה שלי, אני מודיעה שאחרי 21 שנה שעבדתי ברדיו וטלוויזיה, אני לא יכול להמשיך בעבודתי בתקשורת - אני לא יכולה." כך דיווח ה"גארדיאן" הבריטי.

הצהרות העיתונאים הללו, הן חלק ממשבר אמון חריף בין הרשויות לאנשי התקשורת, בעקבות הניסיונות הראשוניים של גורמים רשמיים במדינה להכחיש כי המטוס האוקראיני עם 176 נוסעים הופל בטעות על ידי אנשי ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC).

המשבר מוביל לכך שאפילו כמה מסוכנויות הידיעות הקשורות באופן הדוק ביותר למשטר התחילו לדווח על הפגנות הרחוב נגד המשטר, ולהפנות את ההאשמות נגד המשטר על השקרים שאנשי התקשורת שומעים מהמשטר.

איגוד העיתונאים האיראני היושב בטהראן פרסם הצהרה כי המדינה הייתה עדה ל"הלוויה של אמון הציבור" שפוגעת במוניטין הרעוע שכבר קיים בתקשורת של איראן.

ג'אנבר נאדרי, פרשן בטלוויזיה של איראן, הודה בגילוי לב ברדיו ה-BBC אתמול: "יש מעט אמון בממשלה ואנשים רוצים יותר חופש. השקרים שאמרו על הירי של המטוס גרמו לאיבוד אמון הציבור. חיל משמרות המהפכה האיסלאמית מכיר זאת היטב".

הוא הוסיף באומץ רב: "מיליונים על גבי מיליונים יצאו לרחובות בעקבות החיסול של קאסם סולימאני. זה היה רגע נדיר של אחדות. אבל השקרים פוצצו את האחדות. כעיתונאי אתה צריך להיות מסוגל לישון בלילה. לעולם לא ארחיק את עצמי מהאמת. זו אומה גדולה. נעשו טעויות רבות שאינן מקובלות. אם חיל האוויר הפיל מטוס אזרחי, אין לי ברירה אלא לגנות אותו".

נראה כי מו"לים של עיתונים איראניים רבים כועסים, מכיוון שהם רואים כי קהל הקוראים שלהם פונה לתקשורת הבינלאומית בכדי לברר את האמת על ההתרסקות.

מי שחוטף אש הכי הרבה הוא ראש רשות התעופה האזרחית האיראנית, עלי עבדזאדה, שנתון תחת מתקפה קשה. עבדזאדה אמר לכתבים לאחר הפלת המטוס: "הסיפור שהמטוס הופל על ידי טיל, לא יכול להיות בשום פנים ואופן, הוא בלתי אפשרי מבחינה מדעית. שיקר ראש הרשות".

מחאה איראן התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד