ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בן גביר כשק חבטות

בן גביר כשק חבטות: מופע השקרים המביש של בנט, פרץ וסמוטריץ'

במופע מביש שכמותו לא זכור מזה זמן רב - הנהגת הציונות הדתית האליטיסטית בראשות בנט הלמה בבן גביר והשתמשה בו כשק החבטות שלה • על שקרים, צביעות, התנשאות וחוסר אחריות לאומית • טור דעה מאת יוסי אסולין

בן גביר כשק חבטות: מופע השקרים המביש של בנט, פרץ וסמוטריץ'
יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית בישראל כה תזזיתית וכה לא יציבה עד שקשה להאמין איך בחיפוש קצר גוגל - אמירות שנשמעות היום כמובנות מאליהן, סותרות לגמרי אמירות שנאמרו רק בסבב הקודם.

"לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", הכריז אתמול בנט בשיאו של המתח. "זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל", הטעים השר בנט בטהרנות האופיינית לו.

אלא שאין דרך אחרת להגדיר את האמירה הזאת מלבד שקר מוחלט. לא תאמינו, אבל רק בסבב הקודם בנט שיתף פעולה וחתם על הסכם (משפיל מאוד, אגב), שבו גם איתמר בן גביר יהיה חלק מרשימה אחת גדולה של המפלגות שמימין לליכוד ויוצב במקום ה-8. בסוף זה העלה חרס, כידוע. אבל מסתבר שאז התמונה של גולדשטיין בסלון ביתו של בן גביר פחות הטרידה את מנוחתו של נפתלי.

זיכרון קצר. בן גביר ובנט במסמך אחד.

חייב לומר שמסע הצלב התקשורתי כנגד בן גביר הוא לא רק משמאל. למעשה הוא בעיקר מהימין. זה האליטיסטי. הפרשן הפוליטי עמית סגל, נציגה הבכיר של הציונות הדתית בתקשורת, כינה את החיבור של פרץ ובן גביר בזעם שאותו לא הצליח לכבוש, "הסכם מפוקפק". מפוקפק כי מה? כי גם אתה שותף לתיוג האלים שמבצעת התקשורת בבן גביר?

ובחזרה לענייננו: הרי על מה מדובר פה בעצם? על חבירה טכנית בלבד. לא חבירה רעיונית. לא איחוד מפלגות. אורלי לוי הליכודניקית יכלה לחבור לאיש השמאל הקיצוני ניצן הורוביץ לצורך השעה; אבל בנט האולטרה-ימני לא יכל לחבור לבן גביר - חבירה טכנית בלבד - על אף שהפערים ביניהם קטנים הרבה יותר משל פרץ והורוביץ?

היהירות המוגזמת הזאת מול 84 אלף קולות יצוקים בבטון רק מתעצמת כשנזכרים שבסבב הראשון של הבחירות בנט ושקד הכריזו על מפץ בימין, נכשלו כישלון חרוץ ולא צלחו אפילו את אחוז החסימה. מסתבר שהכישלון הצורב הזה - שהביא לסבב בחירות ואז לעוד סבב - היה רק בעיני המתבונן. בוודאי לא בעיני בנט ושקד. הם כנראה ראו את זה כטעות של הבוחר שכנראה לא השכיל לעשות את הבחירה הנכונה ולא ככישלון פרטי שלהם. אחרת לכו תסבירו את צעדיהם התמוהים.

גם כך אנחנו נמצאים בסיטואציה מופרכת של בחירות שלישיות. וגם ככה מלכתחילה הסיכויים של הימין לייצר גוש של 61 מנדטים לא גבוהים במיוחד. אז להפוך בכוונה תחילה 84 אלף קולות ימין מובהקים לבלתי רלוונטיים רק כדי שחלילה התקשורת לא תתייג אותך ככהניסט? דבר תמוה נוסף, הרי גם סמוטריץ׳ מוצג בתקשורת ככבשה שחורה וכגזען חשוך ומסוכן. אז אותו כן ואת בן גביר לא? מישהו יודע להסביר מה ההבדל הגדול בדעותיהם של השניים?

בן גביר אמש בכנסת, לאחר החבטה שחטף. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אבל אתם יודעים מה, בואו נעשה לבנט הנחת חבר. בכל זאת, הוא חבר ותיק במועדון הימין. ונזרום עם זה שהוא באמת לא מסוגל לשבת עם בן גביר ושרק לאחרונה נודע לו על קיומה של התמונה. ויודעים מה, אולי הוא חושש שזה יבריח לו יותר קולות ממה שזה יועיל לו. נניח. איפה האחריות? למה לקחת את סמוטריץ׳ לשורותיך? לו היית מסרב לחבור אליו - הרי חיפשת רשימה ליברלית, לא? - הלחץ היה גובר והוא היה חובר לרשימה אחת עם בן גביר ופרץ ואז שתי הרשימות היו עוברות ובא לציון גואל.

אבל בנט הפעיל מכבש לחצים אדיר ובחר לרסק את פרץ ובן גביר. האגו ניצח את הכל. גם את האמת וגם האחריות הלאומית המינימלית שהיה צריך לגלות.

ומה עם הרב פרץ, שלא תאמינו, אבל הוא צייץ בשיא הדרמה ש"מילה זו מילה" כדי להוכיח את נאמנותו להסכם עם עוצמה, ואז החליט לחבור לבנט ומיהר למחוק את הציוץ כדי שלא להיות מובך (דבר מביך בפני עצמו). כך אתה רוצה שתיוצג הציונות הדתית? כשקרן? כתחמן וכתככן? כאחד שתוקע סכין בגב ולא מכבד הסכמים? ועוד על ידי פוליטיקאי שרואה את עצמו כרב? כי זה בדיוק מה שעשית אמש. הציונות הדתית ראויה להרבה יותר מזה.

מילה זו מילה? הציוץ שפרץ מיהר למחוק. קרדיט: טוויטר

ומה עוד למדנו על פרץ? שהוא עצמו לא מאמין שהוא שווה אפילו 60,000 קולות בלבד. אחרת, מה מנע ממנו לשמור על ההסכם עם בן גביר? לו כוחו היה רב, הוא לא היה ממהר להפר את ההסכם ביודעו שגם ככה הם יעברו את אחוז החסימה לבדם. ובכלל, הנ"ל משתדל להוכיח בכל צומת אפשרית שהשדה הפוליטית והתקשורתית כאחד היא - איך לומר בעדינות - לא ממש ביתו הטבעי.

רגע, ומה עם סמוטריץ׳? הוא בוודאי שמח שהכניס לרפי והחזיר לו על ההסכם שרקח עם בן גביר. כל אחד חשב על עצמו ועל איך ינקום ברעהו. הנהגת הציונות הדתית התרסקה לתוך עצמה. מסתבר ששום כישלון לא ילמד את נפוחי האגו להימנע מלדרוך על מוקשים מסוכנים. אולי. אולי רק דבר אחד - כמה שנים במדבר האופוזיציוני. רק ככה הם ילמדו שיש גבול לאשראי שניתן להם.

איך אמר אתמול מישהו חכם? "הימין לגווניו שבע ומדושן שלטון כבר הרבה שנים. אנשים לא זוכרים מה זה אופוזיציה ולכן מרשים לעצמם להתפזר, להתקשקש ולריב בתוכם כאילו הכל בכיס. תראו מה עושה רעב פוליטי לשמאל - אפס איבוד קולות, פרקטיקה והיגיון. אולי הימין צריך בעיטה לאופוזיציה לכמה שנים ואז ילמד". עצוב, אבל אולי זה הפתרון.

ועוד מילה לסיום. נפתלי, שמא חשבת שבהתרחקותך המתייפייפת מבן גביר תקנה את אהדת התקשורת - אבל שכחת שעל הדרך פגעת פגיעה אנושה במנהיגות שלך. נמצא העיקר חסר מן הספר.

לכל הטורים של יוסי אסולין

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ הרב רפי פרץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד