ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מצפים לחקירה יסודית"

מרכז המבקרים העתיק נפרץ בשבת ונגנבו חפצים

מרכז המבקרים של אתר המורשת הלאומית סוסיא העתיקה, נפרץ בליל שבת והושחת. מהמקום נגנב טרקטרון שאותר בהמשך, אולם סחורה רבה נלקחה מהמדפים | כל זאת למרות שהמקום מצולם 24/7 

מרכז המבקרים העתיק נפרץ בשבת ונגנבו חפצים
פריצה למרכז המבקרים בסוסיא צילום: באדיבות המצלם

בליל שבת נפרץ והושחת מרכז המבקרים של אתר המורשת הלאומי סוסיא העתיקה. מהמקום נגנב טרקטרון המשמש רכב שירות, וסחורה רבה מהמדפים.

לאחר חקירה ראשונית התברר כי הפורצים נטשו במהלך הלילה את הטרקטורון ועליו ציוד ביער כרמל וברחו רגלית לאחר שסיור צבאי חשד ועקב אחריהם.

במקום ניכר הרס ואף השחתה. אתר סוסיא מצולם 24/7, אך הפורצים לקחו איתם את חומרת ההפעלה והקשו על פעולות החקירה הבוקר של המז"פ.

האתר ידע גניבות בעבר הרחוק אך לא פריצה למרכז המבקרים שכרוכה בנזק של עשרות אלפי שקלים. בנוסף סבל האתר התנכלויות בעקבות פעילות אנרכיסטים וערבים כמו ריסוס צלבי קרס והשחתת שלטים,לפני כשנה בעזרת המצלמות איתרה המשטרה נערים מחמולת נאוועג'ה הסמוכה שביצעו את הפעולה ומאז לא דווח על השחתה נוספת.

יוחאי דמרי ראש מועצה אזורית הר חברון הגיב לפריצה ואמר: "אנו רואים בחומרה את הפריצה הלילה לאתר העיר העברית הקדומה בסוסיא ומצפים לחקירה יסודית שתאתר ותמצה את הדין עם הפורצים שגם השחיתו לשם השחתה. אנו לקראת ביצוע פרויקט שדרוג חווית התייר באתר בעלות של כשבעה מיליון ש"ח משולב טכנולוגיה ומיכשור מתקדם בנוסף לממצאים יקרי ערך מבחינה היסטורית השוכנים באתר ומצפים להכרה בצורך של מרכיבי ביטחון לשמירה על האתר ההיסטורי".

סוסיא מרכז מבקרים פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד