י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא בפעם הראשונה

השוטרים הסמויים עצרו את מבריחי העתיקות היהודיות

ששה בני אדם שניסו להבריח ממצאים יהודיים היסטוריים מסוריה, נעצרו על ידי שוטרים טורקים שהתחפשו לסוחרי עתיקות | בשלל: 18 ספרי עור ישנים ו-4 יריעות קלף בעברית

השוטרים הסמויים עצרו את מבריחי העתיקות היהודיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

שוטרים סמויים מחופשים לקונים של חפצי עתיקות, עצרו ששה מבריחים עם ממצאים היסטוריים יהודיים, הם נתפסו מבריחים את החפצים מסוריה. כך על פי הדיווח בתקשורת הטורקית.

באנקרה - טורקיה, שישה אנשים נתפסו על ידי "הז'נדרמריה" הטורקית, המבריחים חשבו שהקונים הם אוספי עתיקות שבאו לקנות 22 חפצים היסטוריים שהובאו מסוריה עם כיתוב בעברית.

אנשי "הז'נדרמריה" יצרו קשר עם החשודים, הם הזדהו כקונים, וקבעו עם החשודים להיפגש במקום מסוים. במבצע נתפסו 18 ספרי עור ישנים, 4 יריעות קלף שנכתבו בעברית.

החשודים נעצרו, והממצאים ההיסטוריים נשלחו למוזיאון הארכיאולוגי באנקרה לבדיקה.

וזו לא הפעם הראשונה. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש ספטמבר 2018, המשטרה בעיר אדנה שבדרום טורקיה פשטה על ביתו של ח'אלד אל-חאג' אחמד, בעקבות מידע שהגיע לידי משטרה, על כך שהאיש מבריח חפצים היסטוריים.

אחד החפצים שנתפסו בפשיטה, היה קופסת עץ ישנה מעוטרת באבני אודם וברקת, שהכיל גליל של כתבי יד בעברית, עשוי מעור, בנוסף, נתפסה ברשותו גם מגילת עור שעליה מצויר מגן דוד וכן קמע חמסה.

גורמים רשמיים בטורקיה אמרו כי החפצים הוברחו ככה"נ ממוזיאון בסוריה, לאחר שבשנים האחרונות סוריה נמצאת במלחמה עם מורדים, והרבה משרדי ממשלה ומוסדות שלטון נהרסו וחפצים נבזזו.

סוחרי עתיקות עתיקות גנובות סמויים סיכול הברחה תשמישי קדושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד