י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השוטר הפיץ בקבוצות

תביעה נגד המשטרה: שוטרים צילמו ילדים ללא בגדים

קטינים מהשומרון תובעים את המשטרה בגין פגיעה בפרטיות, לשון הרע והטרדה, לאחר ששוטרים צילמו אותם ללא בגדים, בעת שטבלו במעיין סמוך ליצהר • עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו': "על מג"ב לפצות את הקטינים ולשנות את השדר המועבר לשוטרים בנוגע ליחס לאוכלוסייה"

תביעה נגד המשטרה: שוטרים צילמו ילדים ללא בגדים
שוטר מג"ב מצלם צילום: חוננו

קטינים מהשומרון שצולמו ללא בגדים, על ידי שוטרים, כשהם טובלים במעיין סמוך ליצהר, הגישו תביעה נגד המשטרה בגין פגיעה בפרטיות, לשון הרע והטרדה. בתביעה דורשים הקטינים 70,000 ש"ח פיצויים לכל ילד, סה"כ 210,000 ש"ח.

האירוע התרחש בקיץ לפני כשנה וחצי, עת ששלושת הילדים טבלו במעיין סמוך ליצהר.

הילדים, אחד בן 12 וחצי ושניים בני 13, ירדו למעיין עם כלבתו של אחד מהם אשר היתה קשורה ברצועה נמתחת שחסמה את הכביש המוביל למקום. מאחורי הילדים הופיע ג'יפ מג"ב, שצפר לילדים בכדי שיפנו את המעבר. הילדים משכו את הכלבה לעברם על מנת לפנות את הכביש, ורצו למעיין המקורה בצילייה אטומה.

בכתב התביעה שהוגש ע"י עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' נכתב כי "הילדים נכנסו למעיין לטבול. לפתע הבחינו הילדים בשני שוטרי מג"ב שנכנסו לתוך הצילייה המקרה את המעיין וצילמו אותם עם מכשירי הפלאפון האישיים שלהם ועם מצלמה נוספת. הילדים נצמדו לקיר במעיין בכדי להסתתר מהמצלמות, וביקשו מהשוטרים לצאת ולאפשר להם להתלבש ולצאת לדבר עימם בחוץ".

השוטרים הסכימו לצאת מהמעיין, ואמרו לילדים כי יש להם 'דקה' להתלבש ולצאת. אולם, בפועל חזרו השוטרים לאחר זמן קצר, זאת לאחר שהילדים עלו מהמעיין אך בטרם הספיקו להתלבש.

"הילדים ניסו להסתיר את גופם ופניהם בידיים ובמגבות, וביקשו מהשוטרים להפסיק לצלם אותם. השוטרים אמרו לילדים שהם רק רוצים לצלם את הפנים שלהם, וכל השיח מתנהל לעיני המצלמות המתעדות את הקטינים לא לבושים".

לאחר מעשה, התברר כי השוטר הפיץ את הסרטונים בקבוצת וואצאפ של מפקדי מג"ב, על מנת לברר את זהות הילדים.

כאמור, הילדים תובעים את כעת המשטרה בגין פגיעה בפרטיות, עבירה על צילום אדם ברשות היחיד, לשון הרע, הטרדה ורשלנות.

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' מסר: "גורמי הביקורת במג"ב קיבלו את התלונה שהגשנו בעבר נגד השוטרים, אולם בכך אין די. על מג"ב לפצות את הקטינים שנפגעו ולשנות את השדר שמועבר לשוטרים בשטח בכל הנוגע לאופן בו יש להתייחס לאוכלוסייה ביצהר ובכלל".

ממשטרת ישראל נמסר: לפני כשנה וחצי בתקופה בה התרחשו מספר אירועי תג מחיר באזור, שני הלוחמים ששירתו בעבר בשירות חובה בחיל, הבחינו בצעירים וביקשו לברר את זהותם. משסירבו הצעירים ולא שיתפו פעולה, נאלצו הלוחמים לגשת אליהם והמפגש ביניהם תועד לצורך מבצעי ומחשש לביצוע פרובוקציה במקום - כפי שאמנם קורה באזור לעיתים תכופות.

משהבינו הלוחמים שהחשודים ללא בגדים, ניתן להם זמן סביר להתלבש שגם בסיומו לא התלבשו בניסיון להקשות עליהם. התלונה שהוגשה נגדם נבדקה ע״י מח״ש שהחליטו לסגור את התיק והלוחמים שוחררו מן החיל ואינם משרתים יותר בשורותיו.

תביעה נגד המשטרה ארגון חוננו משמר הגבול צילום בלי רשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד