י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בעיות חמורות, עבירות אתיות"

תלונה נגד יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר

"התנהלות השופט מלצר אינה מתיישבת עם אמות המידה המצופות משופט בישראל" • התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה תלונה על יו"ר ועדת הבחירות לשעבר השופט מלצר

תלונה נגד יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר
השופט חנן מלצר צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה תלונה לנציב תלונות השופטים, שופט (בדימוס) אורי שהם, כנגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לשעבר, השופט חנן מלצר בעקבות קלטת שפורסמה אתמול (שני) בתוכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל מכנס שנערך באוניברסיטת בר אילן, שמהם משתמע שהשופט מלצר "הזמין" עתירות מבעל דין, באופן של רמיזה או מעבר לכך במהלך דיון משפטי.

במסגרת הכנס, שיבח השופט מלצר את פעילותו של עוה"ד שחר בן מאיר, אשר היווה שחקן מרכזי בעתירות לבית המשפט העליון ולוועדת הבחירות לכנסת ה-22 כנגד ארגונים ומפלגות מהימין, שמהם משתמע שהעתירות שהגיש בן מאיר במהלך הבחירות היו מוזמנות על ידי השופט מלצר עצמו. לסיום אף הדגיש שלבן מאיר מגיעות כפיים.

על פי התלונה, התנהלות זו של השופט מלצר מפרה את כללי האתיקה של השופטים ופוגעת באמון הציבור ברשות השופטת. "הזמנת" עתירות ומתן יחס מועדף לעותרים מסוימים אינם הולמים את מעמדו של שופט בישראל. זאת ועוד - בהתנהלותו עבר השופט מלצר לכאורה על דרישת כלל 12(ב) לכללים: "שומה על שופט לשמור על חזות נייטרלית במהלך הדיון ולהימנע מליצור בהתנהגותו או בדבריו יסוד לחשש ממשי למשוא פנים".

בתלונה נטען כי התנהלות זו של השופט מלצר אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מעובד ציבור בכלל, והם מעשים שלא יעשו על ידי שופט מכהן, על אחת כמה וכמה שופט בבית המשפט העליון.

עו"ד זאב לב, מנהל המחקר בתנועה למשילות אומר: "מהקלטות השופט מלצר שהושמעו עולות שתי בעיות חמורות, המהוות אף עבירות אתיות. הראשונה נוגעת לפגיעה האנושה באמון הציבור בכך ששופט בבית המשפט העליון מעודד ומחמיא בפומבי לעותר סדרתי, המזוהה פוליטית עם צד מסוים במפה הפוליטית הישראלית. הבעיה השניה היא הפגיעה בעקרון הפרדת הרשויות הנגרמת כאשר בית המשפט "מזמין" באופן מפורש עתירות שיובאו בפניו."

מנהל הפעילות של התנועה, מר דני סימן מסר כי הוא מקווה שנציב תלונות הציבור על השופטים יפעל במהירות וביעילות לבירור התלונה, לדבריו "רק טיפול יסודי בהתבטאויות והתנהלויות מעין אלה יוכל להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, ולשכנע את אזרחי ישראל כי מערכת המשפט פועלת ללא משוא פנים".

חנן מלצר התנועה למשילות ודמוקרטיה ועדת הבחירות המרכזית שחר בן מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד