י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"צריך להתקיים יחד איתה"

זעם ערבי: הסופר המוסלמי הצדיק את קיומה של ישראל

סופר ירדני המתגורר כיום בארה"ב, הצליח להרתיח רבים בעולם הערבי לאור דברים שנויים במחלוקת שכתב בסדרת ציוצים בטוויטר, כך למשל הוא טוען כי מדינת ישראל היא מציאות שלא ניתן להתעלם ממנה או לשנותה

זעם ערבי: הסופר המוסלמי הצדיק את קיומה של ישראל
הסופר הירדני צילום: באדיבות המצלם

הסופר והאקדמאי הירדני, ד"ר נסר אל-עומארי, עורר מחלוקת וזעם בסדרת ציוצים, בהם דן במצב הפלסטיני לאור השינויים באזור.

ישראל היא מציאות שלא ניתן להתעלם ממנה, ופתרון של מדינה אחת שאינה מבחינה בין פלסטיני ליהודי. כתב הסופר בטוויטר.

אל-עומארי שמתגורר כעת בארצות הברית, אמר, כי מדינת ישראל היא "מציאות שלא ניתן להתעלם ממנה או לשנותה, אלא שניתן לטפל בה ולנהל משא ומתן איתה".

אתרי החדשות הערביים הסבירו כי "הוא הצדיק את המתקפה האלימה המילולית כלפיו" וכתב, "כל עוד יש מי שקורא לגירוש פלסטינים, הפלסטינים לא יגיעו לפתרונות שישיבו את זכויותיהם אליהם. הפיתרון הוא מדינה שאינה מבחינה בין ערבית למדינה ישראלית, או שתי מדינות דמוקרטיות ללא הקיצוניות של חמאס, השחיתות של עבאס, והדרך של נתניהו".

הסופר הירדני המשיך להציג את השקפתו וכתב, "איננו רוצים לשחרר את פלסטין מהיהודים, אך אנו רוצים לשחרר את היהודים מגזענות נגד הפלסטינים, כך שהפלסטיני והיהודי יחיו במדינה דמוקרטית שאינה מבחינה בזכויות וחובות בין מוסלמי, יהודי, ונוצרי".

אל-עומארי טוען. כי "פלסטין הכבושה לא תחזור, מכיוון שכיום היא מדינת ישראל, אך פלסטין יכולה להיות מולדת לכל היהודים, המוסלמים והנוצרים", כך על פי טענתו.

הוא חושב שהפתרון טמון ב"הוצאת נתניהו, חמאס ואבו מאזן ממקבלי ההחלטות, והגעתם של מקבלי החלטות יהודים וערבים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית".

כל התקשורת הערביים המתנגדים לנורמליזציה עם ישראל, כתבו, כי התקופה האחרונה היא עדות לניסיונות של מדינות ערב באזור לגמד את הענין הפלסטיני לטובת ישראל, על ידי פרסום של מספר סופרים וציוצים של ידוענים כדי לתקוף את הפלסטינים, "ולקדם רעיון מורעל שישראל הפכה למציאות שצריך להתקיים יחד איתה" ועל הפלסטינים לקבל את הסטטוס קוו.

"בראש המדינות הללו עומדות סעודיה, האמירויות, ומצרים, שפתחו לאחרונה ערוצי תקשורת חסרי תקדים עם הכיבוש שהסתכמו בנורמליזציה ציבורית, כמו גם ביקורים חשאיים ומעורבות מאחורי הקלעים של נתניהו", כך לדברי הסופר אל עומארי.

אתרי החדשות הערביים כעסו מאד על דבריו, אולי כי לא קיבלו ראיון איתו.

הסכסוך הישראלי פלסטיני מתווה שלום ישראלי פלסטיני ד"ר נסר אל-עומארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד