י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
7 מתוך 10 חוו אנטישמיות

ברקע ביקור הנשיא בישראל, חביב נאם בפרלמנט

"האנטישמיות שבעבר פרחה בחוגי הימין הקיצוני, מתפתחת היום על רקע שנאת ישראל, האיסלאמיזם ותיאוריות קונספירציה", כך זעק בכאב חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב בנאום שנשא בפרלמנט והזכיר גם כן את פסק הדין השערורייתי של רוצח שרה חלימי הי"ד וקרא לתקן את החוק המעוות

ברקע ביקור הנשיא בישראל, חביב נאם בפרלמנט
מאיר חביב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"נשיא צרפת הגיע לישראל לציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ. 75 שנה אחרי, ה"חיה" לא מתה. היא רק שינתה את צורתה. היום התפרסמו שני סקרים עם נתונים מבהילים: 7 מתוך 10 צרפתים יהודים מצהירים על כך שחוו התקפה אנטישמית לפחות פעם בחייהם", כך אמר אתמול (שלישי) מאיר חביב, חבר הפרלמנט הצרפתי בדיון בפרלמנט.

"האנטישמיות שבעבר פרחה בחוגי הימין הקיצוני, מתפתחת היום על רקע שנאת ישראל, האיסלאמיזם ותיאוריות קונספירציה. אז בואו נדבר על קונספירציות, לאחרונה, ז'אן לוק מלשון (חבר פרלמנט ממפלגת שמאל קיצוני) הסביר את הניצחון המוחץ של ג'ונסון ואת כישלונו של קורבין בשל פעילותם של הרב הראשי של אנגליה, ונתניהו. זה בדיוק תורת הפרוטוקולים של זקני ציון".

חביב המשיך. "מספר שבועות לפני, כל השמאל, כולל המפלגה הסוציאליסטית, התנגדה, יחד עם חלק ממפלגת השלטון, להצעת חוק על הגדרת האנטישמיות. האם אני צריך להזכיר ש-12 צרפתים יהודים נרצחו מאז 2003 בגלל היותם יהודים?. ביניהם גם שרה חלימי, שעברה עינויים קשים והושלחה מחלון ביתה כאשר ברקע הרוצח צועק "אללה אכבר". אותו רוצח, שהיה ללא עבר פסיכיאטרי, הוכר ב-19 לדצמבר האחרון על ידי בית המשפט כ"לא אחראי למעשיו". הסיבה, שימוש בקנאביס, הזוי".

"זו שערורייה משפטית. לשרה חלימי מגיע משפט בארצנו, לעתים קרובות מדי, מחלות הנפש הן האחריות לשנאת ישראל והעם היהודי. אני לא מודאג רק בשביל היהודים, אלא בשביל צרפת. במידה והערעור לא יעבור, החוסר צדק כלפי שרה חלימי יהווה הוכחה לכך שצרפת ויתרה מול האנטישמיות."

"אדוני ראש הממשלה, לא בסמכותך להפוך החלטת בית משפט, אך אם פרשנות משפטית פוגעת בחוק עצמו, עלינו לתקן את החוק. זה התפקיד שלנו. האם אתה מתכוון לקדם רפורמה בהליך הפלילי כך שעוול ואי צדק כאלה לא יחזרו לעולם?". סיים חבר הפרלמנט היהודי בכאב.

הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב שרה חלימי אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד