ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חרג ממנהגו

ראש הישיבה עודד את תושבי 'נוף כנרת' טבריה

התרגשות וקורת רוח רבה בקרב מאות המשפחות בקריית דגל התורה שבשכונה החדשה נוף כנרת בטבריה עם ביקורו של הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' • ראש הישיבה שאינו נוהג לצאת מביתו באחרונה, חרג ממנהגו ובא להשתתף בחנוכת הבית לדירת נכדו חביבו. הביקור הפרטי הפך מהר מאוד לשיחת עידוד וחיזוק שהפכה מהר מאוד לשיחת היום בקהילה התורנית של טבריה

ראש הישיבה עודד את תושבי 'נוף כנרת' טבריה
ביקור הגר"ב ויסבקר בנוף כנרת צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' בא לביקור פרטי בטבריה, ביקור שהפך מהר מאוד בעל משמעות ציבורית עבור מאות המשפחות המתגוררות כבר עתה בקריית 'דגל התורה' שבשכונת 'נוף כנרת' טבריה.

הגר"ב ויסבקר הגיע למעשה להשתתף בחנוכת הבית של דירת נכדו המתגורר בשכונה. אלא, שכאמור, מהר מאוד הפך הביקור הפרטי לשיחת עידוד וחיזוק לעשרות מהאברכים ומבני התורה שבשכונה שצבאו על הבית ונהנו ממנו עצה ותושייה.

שיחתו של הגר"ב עוררה הדים רבים וגרמה קורת רוח רעננה לתושבי השכונה שכן הגר"ב אינו יוצא מביתו לשום אירוע אף לא לאירועי סיומי הש"ס הרבים אליהם הוזמן. הביקור החריג בבית הנכד שנחשב לאחד מחביביו ובשלו אף נסע עד לטבריה, משך מטבע הדברים תושבים רבים שביקשו לשמוע את דבריו המעודדים של ראש הישיבה.

הגר"ב סיפר לנוכחים כי כאשר סיים הרב מפונוביז' זצ"ל את הפרויקט באשדוד, אמר כי היעד הבא אליו הוא שואף, הוא הקמתה של שכונת מגורים לבני תורה בעיר הקודש טבריה. זו, לדברי הגר"ב, אחת הסיבות לכך שבחר להגיע למקום. עוד העלה על נס את מקימי הקריה וחלוצי ההתיישבות בה ש"כל פעולותיהם נעשו לפי דעת תורה ונשענו על עצותיהם וברכותיהם של גדולי הדור שליט"א".

הגר"ב הבטיח לבני המקום כי יזכו לראות ברכה בעמלם ובמקום התיישבותם ונהנה לשמוע כי בחודשים הקרובים וביתר שאת לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, צפוי גל אכלוס נוסף של עשרות משפחות שייהנו מתשתית תורנית איכותית ומקהילת אברכים בני תורה שהולכת ומתפתחת במהירות מפתיעה.

ראש הישיבה קבע מזוזה בדירת נכדו. הגר"ב ציין את העובדה שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית הכללית של השכונה כולה, ושב והביע את ביטחונו כי כוח התורה שהוצב ביסודה של השכונה ימשיך וילווה את בנייתה וצמיחתה כל השנים. עוד אמר כי כאשר צורכי הפרט מתנגשים בצורכי הכלל, יש צורך בדעת תורה, דהיינו שאלת חכם. ודבר זה התקיים ומתקיים בשכונה זו.

"בגלל שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית של הקריה התורנית כולה, חרגתי ממנהגי ובאתי לכאן כדי לכבד את השכונה, את תושביה האברכים האיכותיים ואת רב הקהילה ואת הכלל כולו". ראש הכוללים, הרב ברסלויער הודה לראש הישיבה על בואו לביקור שכולו עידוד וקורת רוח לתושבים המתמודדים עם קשיי הבראשית בהצלחה בזכות "הארת הפנים" שיש בשכונת נוף כנרת טבריה. הארת פנים שמאפיינת גם את ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר.

 

 

שכונת נוף כנרת טבריה הרב ברוך ויסבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד