י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתחזק החשד להחזקה בתנאי עבדות

מעצר רמתי: פירט מתי להכות את הילדים

מעצרו של מנהל הסמינר הירושלמי אהרן רמתי הוארך בשישה ימים. נציג המשטרה ביקש בדיון על הארכת מעצרו לערוך חיפוש במכשיר הטלפון של החשוד. בין חומרי החקירה, ראיות לכך שרמתי אמר שצריך להפעיל אלימות כלפי ילדים 

מעצר רמתי: פירט מתי להכות את הילדים
אהרן רמתי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים האריך בשישה ימים את מעצרו של אהרן רמתי, החשוד בניהול כת בשכונה חרדית בבירה. בדיון ביקש נציג המשטרה אישור לערוך חיפוש בטלפונים של רמתי.

על פי חשד המשטרה, עדות של אחת החשודות, מצביעה על שיבוש הליכי חקירה. נציג המשטרה הציג עדויות שונות שנגבו מהחשודות. בהתייחס לקצב התקדמות החקירה אמר "רצינו לבצע יותר, אך ביום שני שהחשוד הגיע ליחידה, מיד קיבלנו התראה שאנחנו צריכים להחזיר אותו כי הוא צריך ללכת לבדיקה רפואית". לדבריו "לא היה לנו זמן לבצע את כל העימותים שתוכננו וגם לא היה זמן להציג לו דברים חדשים בחקירה".

בנוסף, חשף נציג המשטרה בדיון חומרי חקירה, בהם מסביר רמתי "בצורה מאוד ברורה מתי צריך לתת מכות לילדים ומתי צריך לשים להם כל מיני דברים". לשאלת השופט, השיב חוקר המשטרה כי כותרת המסמך הוא "שיעורים בחינוך מפי הרב הצדיק, הרב אהרן רמתי".

"התקדמנו בחקירה ולדעתי החשד נגד המשיב הוא יותר מבוסס" אמר נציג המשטרה, והוסיף כי יחד עם זאת "החקירה עדיין לא הסתיימה". הוא שב על טיעון המשטרה כי "אי אפשר לתת אמון בחשוד, כל רגע שיש לו הוא ישבש את החקירה. אי אפשר להתקדם בחקירה בלי שהוא נמצא במעצר".

המשטרה ביקשה להאריך בשישה ימים את מעצרו של רמתי, לצורך השלמת החקירה, "אני מקווה שאז יהיה אפשר לדבר גם על הצהרה" של הפרקליטות לקראת הגשת כתב אישום חמור.

חלק מהבנות שהגיעו למסור עדות לאחר שזומנו, פתחו את השיחה ב"טוב לנו שם", אך כאשר נשאלו שאלות ספציפיות, הן השיבו "אני לא רוצה לענות". לשאלת פרקליטו של רמתי, האם מישהו מנע מהבנות לעזוב את הסמינר, "הן היו יכולות לעשות את זה?" שאל, והחוקר השיב "פיזית? כן. נפשית? לא".

פרקליטו של רמתי, עו"ד גבי טרונשווילי, טען כי מה שהמשטרה מנסה לעשות, זה "לקחת אנשים שמאמינים בדרך מסוימת ובגלל שהם מאמינים באותה הדרך, להפוך את זה לכת". לדבריו, "באותו אופן אפשר לקחת כמעט כל חסידות קיצונית בצורה כזו או אחרת, ולהגיד שזו כת, והעומד בראשה מנהיג הכת".

השופט אלעזר ביאלין אמר כי עדות של אחת המתלוננות, מחזקת "באופן משמעותי חלק מהחשדות, בעיקר בייחס לעבירה של החזקה בתנאי עבדות". כך גם המסמכים המלמדים על הוראות שונות שניתנו על ידי רמתי איך לטפל בקטינים, "כאשר אלה כללו גם מעשה אלימות".

השופט הדגיש כי החקירה של רמתי "שובשה עוד טרם תחילתה", דבר שעלה מהאזנות הסתר שערכה המשטרה לרמתי - והחליט לקבל את בקשת המשטרה במלואה, והאריך את מעצרו בשישה ימים.

אהרן רמתי סמינר רמתי באר מרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד