י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

בצה"ל מעריכים: ניסיון הפיגוע שסוכל - פעולה מתוכננת

לאחר תחקיר ראשוני של צה"ל, עולה כי ניסיון הפיגוע אמש שסוכל סמוך לגדר רצועה, היה פעולה מתוכננת ולא חדירה ספונטנית • צפו

בצה"ל מעריכים: ניסיון הפיגוע שסוכל - פעולה מתוכננת
גבול הרצועה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מתחקיר סיכול הפיגוע אמש עולה כי מדובר בפעולה מתוכננת, כך עולה מממצאי התחקיר שפרסמו בצה"ל. בתחקיר עולה כי בשעה 20:35 תצפיתניות זיהו את החוליה, עוד בשטח הרצועה. כבר בשלב זה, הבינו כי מדובר בחדירה מתוכננת ולא ספונטנית.

התצפיתניות זיהו שמדובר בחוליה עם אמצעי לחימה שמתכננת לבצע פיגוע. סיירת חרוב כיתרו את המחבלים, בעוד הם נעזרים בתצפיות וסיוע אווירי. החוליה שחדרה לישראל, לעומק של כ-400 מטרים, השליכה שני מטענים לעבר הכוח הצבאי.

בשלב זה החיילים במצעים ירי לעבר המחבלים ושלושתם חוסלו. בשלב זה אין הערכה לאיזה ארגון טרור הם משתייכים, או על היערכות מיוחדת.

כאמור, כל שלושת המחבלים נהרגו. המחבלים היו בני 17-18, בחיפוש שערכו החיילים נמצאו עליהם גם סכינים. בצה"ל אומרים כי "מדובר באירוע מוצלח".

מוקדם יותר היום הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר באוגדת עזה, שם נפגש בין היתר עם לוחמי הכוח שסיכלו את הפיגוע. הוא ציין שמדובר בדוגמה למה שנחוץ בהשחזת הכח של צה"ל ומיצוי יכולות.

מדובר צה"ל נמסר אתמול כי כוחות צה"ל זיהו שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול. לוחמי צה"ל שקפצו לנקודה, כיתרו את המרחב והחלו בסריקות אחר החשודים שהשליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים. הלוחמים פתחו באש לעבר החשודים, זוהתה פגיעה. לא נשקפה סכנה ליישובים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד