י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ההיסטוריה חוזרת"

כך סיקרו בעולם את התקרית עם מקרון

נשיא צרפת עמנואל מקרון התעצבן על השוטרים הישראלים שאבטחו אותו, בעת שביקש להיכנס לכנסיית סנט אן בעיר העתיקה היושבת על שטח הנחשב לצרפתי • "אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה" צעק הנשיא מקרון לעבר השוטרים • ואיך סיקרו את זה בתקשורת העולמית?

כך סיקרו בעולם את התקרית עם מקרון
רויטרס

העימות בין נשיא צרפת לשוטרים הישראלים בכניסה לכנסיית הקבר בירושלים לא נעלם מעיני התקשורת העולמית. 

באתר הנחשב 'לה-פריזיאן' הצרפתי כתבו, כי "התמונות מהביקור של הנשיא מזכירות את כעסו של ז'אק שיראק באותה עיר בשנת 1996, אז אמר הנשיא המנוח לשוטרים 'אתם רוצים שאקח את המטוס שלי ואחזור לצרפת?, זאת פרובקציה', מה שזכה לסיקור מאוד אוהד מצד כלי התקשורת הפלסטינים".

הכותרת ב'לה-פריזיאן'

ב'לה פיגארו' הצרפתי נכתב "בזמן שהנשיא ביקר בכנסייה הוא עורר את זעמם של קצינים ישראלים, כמו שעשה הנשיא המנוח, ז'אק שיראק, ב-1996". אתרים צרפתיים נוספים דיווחו כי "מקרון איבד שליטה".
הכותרת ב'לה פיגארו'
ב'אקספרס' הבריטי דווח כי "מקרון איבד את זה לגמרי". ב'BBC' דווח כי מקרון צרח על השוטרים "צאו החוצה". הדיילי מייל דיווח כי הנשיא הצרפתי התווכח עם שוטרים ישראלים.
סוכנות הידיעות הרוסית RT דיווחה כי מקרון "הצליף" בשוטרים הישראלים שיכבדו את החוקים. גם הניו יורק טיימס, רויטרס, הגרדיאן הבריטי ועוד עשרות כלי תקשורת דיווחו על הסיפור.
כזכור, במהלך סיורו היום (רביעי) בירושלים, צעק נשיא צרפת עמנואל מקרון על השוטרים ואמר: "כולם מכיר את הנהלים. אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד". 

האירוע התרחש כאשר הנשיא מקרון רצה להיכנס לכנסיית סנט אן בעיר העתיקה בירושלים, היושבת על שטח הנחשב לשטח צרפתי. השוטרים שליוו אותו רצו להיכנס איתו, ותקף אותם בצעקות. "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה", צעק מקרון.

הוא הודה למאבטח האישי שלו שהוקצה לו מטעם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ביקש ממנו שיכנס איתו אך דרש כי שאר השוטרים שליוו אותו יישארו בחוץ.

השוטרים ההמומים לא ניסו להתווכח, ופשוט נשארו בחוץ. איש היחידה לאבטחת אישים ניסה להרגיע אותו אך ללא הצלחה.

דוברות המשטרה/דוברות שב"כ: היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא.

עמנואל מקרון עימות תקשורת זרה משטרת ישראל סיקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד