י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מרגיש את הקדושה"

לאחר התקרית המביכה, מקרון הגיע להתפלל בכותל

לאחר התקרית המביכה, בה צעק נשיא צרפת עמנואל מקרון על שוטרים ישראלים שלא יכנסו איתו לכנסיית הקבר וההתנצלות שהגיעה בעקבותיה, ביקר הערב מקרון בכותל המערבי, במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי • "אני מרגיש פה את הקדושה וההיסטוריה", אמר מקרון

לאחר התקרית המביכה, מקרון הגיע להתפלל בכותל
נשיא צרפת עמנואל מקרון בכותל צילום: לע"מ

לאחר התקרית המביכה בה צעק נשיא צרפת עמנואל מקרון  על שוטרים ישראלים שלא יכנסו איתו לכנסיית הקבר וההתנצלות שהגיעה בעקבותיה, ביקר הערב (רביעי) מקרון בכותל המערבי, במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בכותל // לע"מ

"אני מרגיש פה את הקדושה וההיסטוריה", אמר מקרון. אל הנשיא התלוו מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב ורב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ.

מקרון פגש ברחבת הכותל חיילים בודדים מצרפת, ולאחר מכן נשא תפילה אישית ונחשף לממצאים שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל.

כזכור, במהלך סיורו היום בירושלים, צעק נשיא צרפת עמנואל מקרון על השוטרים ואמר: "כולם מכיר את הנהלים. אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד". 

האירוע התרחש כאשר הנשיא מקרון רצה להיכנס לכנסיית סנט אן בעיר העתיקה בירושלים, היושבת על שטח הנחשב לשטח צרפתי. השוטרים שליוו אותו רצו להיכנס איתו, ותקף אותם בצעקות. "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה", צעק מקרון.

מה שמקרון לא סיפר לשוטרים כשמנע את כניסתם, זה שכנסיית סנט אן משמשת זה שנים כבסיס פעולה של פעילי BDS שפועלים שם תחת הגנת ממשלת צרפת.

אחד הארגונים הבולטים שפועל במקום הוא ארגון EAPPI השייך למועצת הכנסיות העולמית. הארגון מפעיל משלחות של פעילים הנכנסים לארץ במסווה של תיירים. בארץ הם מתעדים את חיילי צה"ל ואף משתתפים בהפרות סדר שונות. את פעילותם בארץ הם מתרגמים לאחר מכן להרצאות ולדוחות המקדמות את קמפיין החרם נגד ישראל, פעילי התכנית גם לא אחת נתפסו באמירות אנטישמיות.

מפרויקט DMU נמסר: "ממשלת צרפת נקשרת שוב ושוב לפעילות נגד מדינת ישראל. במרץ 2018 נתפס עובד שגרירות כשהוא מבריח נשק לרצועת עזה, ביולי 2019 בחרה הקונסוליה הצרפתית בפעיל טרור לנהל קייטנה מטעמה במזרח ירושלים ובכל הזמן הזה ממשיכה הממשלה לתת מחסה יום יומי לפעילי BDS. יש ללחוץ על ממשלת צרפת להפסיק את החגיגה של אותם פעילים ולהוציא אותם מתחומה.

דוברות המשטרה/דוברות שב"כ: היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא.

נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי. עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל.

עמנואל מקרון ביקור בכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד