י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דאגה לארה"ב • צפו

"הפגנת המיליון" בעיראק: המון אדם ברחובות • צפו

בעיראק המונים יוצאים לרחובות במחאה הן על המצב הכלכלי הקשה והן נגד הנוכחות האמריקנית במדינה • "אנו מבקשים מכוחות הכיבוש לעזוב את המדינה" • צפו

"הפגנת המיליון" בעיראק: המון אדם ברחובות • צפו
הפגנת המיליון בעיראק צילום: צילום מסך

תומכי המנהיג העיראקי מוקתדא אל-סאדר, יצאו בהמוניהם והפגינו בעד רפורמה בגלל המצב הכללי במדינה, ונגד הנוכחות האמריקנית במדינה. במהלך ההפגנה היום (שישי), המנהיג אל-סאדר קרא לעזיבת הנוכחות האמריקנית בעיראק.

אחד המפגינים אמר לתקשורת המקומית: "כולנו יצאנו בהפגנות שלנו לשרת את המדינה ולחדש את דרישתנו להתפטרות הממשלה", והוסיף, "אנו גם מבקשים מכוחות הכיבוש לעזוב את המדינה".

אזרח אחר אמר, כי "יציאת הכוחות האמריקניים מהמדינה תתרום לייצוב המצב, שהוא דרישת ההמונים ומר אל-סאדר" והוסיף "אנחנו ממשיכים להפגין".

‏"הפגנת המיליון" בבגדאד נגד הנוכחות האמריקנית במדינה אחרי חיסול סולימאני ושותפיו יצאה לדרך. כלי התקשורת של ציר ההתנגדות נגד הנוכחות האמריקנית ביום שידורים מיוחד.

דוקטור רז צימט מהמכון למחקרי בטחון לאומי כותב. "‏אז מסתבר שכמו שבאיראן אפשר גם לראות מיליונים משתתפים בהלוויית סולימאני וגם מאות אלפים מוחים נגד המשטר, גם בעיראק אפשר גם למחות נגד המעורבות האיראנית וגם נגד הנוכחות האמריקאית. שני סוגים של פטריוטיות איראנית ועיראקית במציאות מורכבת."

 

עיראק הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד