י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת שבוע סוער

דיוני החסינות, ההזמנה מטראמפ והחלטת גנץ

פחות מ-40 יום לבחירות: בני גנץ ניצב בפני השבוע הדרמטי ביותר בחייו הפוליטיים והוא נדרש לתמרן בין הרצון שלו להוביל את סדר היום נגד נתניהו לבין ההזמנה מוושינגטון

דיוני החסינות, ההזמנה מטראמפ והחלטת גנץ
בנימין נתניהו / בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

פחות מ-40 יום לבחירות, השיח הפוליטי הפך מדיוני החסינות של ראש הממשלה לשיח מדיני שבראש הכותרות הביקור המדיני של ראש הממשלה בוושינגטון ופגישתו עם נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, לשם הוזמן גם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בכחול לבן חוששים שמדובר בתרגיל פוליטי ולכן הם שוקלים לדחות את ההזמנה של הנשיא. ביום שישי התכנסו חברי הקוקפיט וישבו על המדוכה. על פי הדיווחים, הערב (מוצ״ש), בכחול לבן נוטים להודיע כי דוחים את ההזמנה.

השיח הפוליטי מתערבב גם עם השיח הפוליטי-משפטי, שכן השניים הוזמנו לבית הלבן ביום שלישי, אז אמורה מליאת הכנסת לדון בהקמת וועדת הכנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה. ברקע הביקור עלו דרישות לדחות את הדיון עד לחזרתם של נתניהו וגנץ מהביקור בוושינגטון.

כך או כך, גם אם גנץ ידחה באופן נדיר פגישה עם הנשיא ויהיה לפוליטיקאי השני אחרי שר החוץ האיראני מוחמד זקיף לדחות פגישה עם הנשיא, הרי שהשיח הפוליטי ישתנה לשיח מדיני, שם מוביל נתניהו בגדול; וייתן לו יתרון בשבועות שנותרו.

כאמור, הערב צפוי יושב ראש כחול לבן בני גנץ לכנס מסיבת עיתונאים שהוגדרה על ידי דוברות כחול לבן כ'הצהרה מיוחדת' בה הוא צפוי להתייחס לראשונה להזמנת נשיא ארה"ב ולתדרוך הביטחוני בוושינגטון לקראת הצגת תכנית המאה, עוד טרם הגעת נתניהו לוושינגטון.

בני גנץ חסינות דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד