ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"בדו"ח נמצאו ממצאים חמורים"

ארדן דורש ממנדלבליט תשובות והסברים בעניין החברה של גנץ

אחרי שר המשפטים אמיר אוחנה, היועמ"ש אביחי מנדלבליט במסלול התנגשות מול שר נוסף מ'הליכוד'. מדובר בשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שדורש הבהרות לכך, שחסם את בקשתו לקבל חומרים הקשורים לחקירה ולחוזה שחתמה המשטרה עם החברה של בני גנץ ללא מכרז 

ארדן דורש ממנדלבליט תשובות והסברים בעניין החברה של גנץ
אביחי מנדלבליט/גלעד ארדן צילום: אוליבר פיטוסי/יעקב לדרמן, פלאש 90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מ'הליכוד', מנסה להבין מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודורש ממנו הבהרות, מדוע הנחה שלא להעביר אליו חומרים הקשורים לחקירה ולחוזה שחתמה המשטרה, כפי שדווח בעבר - ללא מכרז - עם חברת ההיי־טק 'הממד החמישי', שיו"ר 'כחול לבן' בני גנץ היה אחד מבעליה, כך חושף הבוקר (ראשון) מתי טוכפלד בעיתון 'ישראל היום'.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בחודש שעבר פנה גלעד ארדן פעמיים ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה לקבל החלטה על חקירה פלילית או לאפשר לו, כשר הממונה על המשטרה, לממש את אחריותו לבדוק את מכרזי המשטרה ולטפל בכשלים שהתגלו בהם. לאחר שלא נענה, שיגר ארדן פנייה נוספת למנדלבליט בתחילת החודש הנוכחי וביקש ממנו לקבל הכרעה בעניין.

במכתבו למנדלבליט כותב השר לביטחון פנים ארדן: "אני פונה אליך בבקשה להחלטתך הדחופה בעניין בדיקת וחקירת ההתקשרות בין משטרת ישראל לחברת הממד החמישי. התקשרות זו מטילה עננה על פעילותה של משטרת ישראל ופוגעת באמון הציבור בה. לצערי, בשל התנגדות הגורמים המשפטיים במשטרה ובמשרד המשפטים, נמנע ממני וממשרדי לממש את סמכותנו לבקר את פעולות המשטרה ואת התנהלותה בנושא, ועל כן נדרשת החלטתך הדחופה".

השר מציין במכתבו ליועמ"ש כי "בדו"ח נמצאו ממצאים חמורים בעניין התקשרות המשטרה עם חברת הממד החמישי. מבקר המדינה העיר על השתתפותם של בכירי החברה, בדיון שעסק בבחינת ההתקשרות מול החברה, ועל כך שלא נעשתה פנייה לחברות טכנולוגיה נוספות לקראת התקשרות בהיקף של יותר מ-50 מיליון שקלים, ובכך נהגה המשטרה בחוסר שוויון כלפי חברות אלה. כמו כן, בדו"ח נאמר שלא ננקטו די פעולות להגנה על דרכי הפעולה ועל שיטות העבודה של המשטרה מול החברה", כך ארדן.

ארדן ציין במכתבו את הדרכים שבהן ניסה המשרד לביטחון פנים, בראשותו הוא עומד - לקבל את החומרים הרלוונטיים, אשר נדחו על ידי היועצת המשפטית של המשטרה בטענה כי נבחנת פתיחת חקירה פלילית. השר ארדן מאשים את מנדלבליט כי הוא בעצמו אישר למשטרה שלא להעביר את החומרים למשרדו. ועל כך מוחה השר במכתבו אליו כי "מאז ועד היום לא חלה התקדמות כלשהי, לא בנוגע לחקירתה הפלילית של ההתקשרות האמורה ונסיבותיה, ובוודאי לא בנוגע לבדיקתה על ידי גורמי משרדי, שכאמור ממודרים עד עצם היום הזה מקבלת החומרים הרלוונטיים".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה ל'ישראל היום' על הטענות: "כפי שמסרה המדינה לבג"ץ, העניין מצוי בטיפול הגורמים הרלוונטיים והחלטה בנושא תתקבל לאחר בחינת הדברים. בעקבות זאת, דחה בג"ץ את העתירה שהוגשה בעניין".

ממשרד היועמ"ש מסרו לשר ארדן כי בימים אלה נבחנת האפשרות לחקירה פלילית בפרשה.

גלעד ארדן אביחי מנדלבליט המימד החמישי בני גנץ ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד