י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא פופולרי כמו נעמה" • צפו

הצעיר החרדי עצור באוקראינה; אמו מתחננת לעזרה • צפו

בחור חרדי בשם נריה, עצור כבר שבועות ארוכים באוקראינה בגין מעורבותו בתאונה בה נהרג אביו של קצין במשטרה המקומית, אמו טוענת שאינו אשם ומתחננת לסיוע • "יורדים לחייו ומתבדחים על הכיפה שלו" • צפו בתיעוד באדיבות שמירה אוקראינה

הצעיר החרדי עצור באוקראינה; אמו מתחננת לעזרה • צפו
נריה אור צילום: באדיבות המשפחה

אמו של נריה, בחור חרדי שנסע לאוקראינה עם חברים, היה מעורב בתאונת דרכים קשה, והוא עצור כבר מספר שבועות בתנאים קשים. אמו של הבחור תיארה את השתלשלות האירועים בפוסט מרגש שפרסמה בפייסבוק.

נריה אור // צילום: שמירה אוקראינה

"נריה אור. אתם בטח לא מכירים, הוא לא פופולרי כמו נעמה יששכר, הוא לא נתפס עם סמים בחו"ל אבל הוא כן היה מעורב בתאונה שלצערנו נהרג אביו של קצין משטרה באוקראינה וספק אם הוא בכלל אשם. הוא בכלא כבר כמה שבועות, בקור האוקראיני, לבד. בכניסת שבת חשבתי עליו, תהיתי אם מישהו בכלל דואג לו לאוכל כשר וביגוד חם. אין לו יח"צ מאסיבי כמו לנעמה יששכר, וכרגע הוא שם רחוק ואין לו כלום. תעזרו לנו לשחרר אותו.

בפוסט נוסף תיארה האם את שהתרחש באוקראינה: "הי, קוראים לי דורית אור, ואולי כבר ראיתם את השם שלי מפורסם בימים האחרונים".

"רק היום הצלחתי ליצור קשר טלפוני עם נריה שלי ולהבין עד כמה המצב שלו מזעזע ובאיזה סכנה יומיומית הוא נמצא. הסיוט שלנו התחיל לפני שבוע, נריה החליט לנסוע לאומן ולהתפלל קצת על כל המשפחה, העניינים זרמו מצוין, נריה נחת באוקראינה ושכר שם רכב."

"בדרך חזור הוא נתקל חזיתית ברכב של גויים מקומיים, בגלל שהוא נהג זהיר ושקול הוא הצליח לסטות ברגע האחרון ולצאת חי בנס אבל אז הסיוט שלנו התחיל, ברכב השני נהרג אזרח מקומי ונפצעו שניים, האוקראינים עצרו אותו מייד ועשו לו משפט מהיר באותו יום, למרות שהוא לא נמצא אשם בתאונה הם החליטו לשים אותו במעצר עוד חודשיים שלמים עד שייערך דיון מחודש בעניין התאונה".

"מייד הבנו שהמצב לא פשוט אבל לא קלטנו עד כמה הוא מסובך עד שנריה התקשר, הוא כלוא בתנאים מזעזעים עם פושעים גויים ובקושי מצליח לתקשר אתם, אין לו אוכל כשר ומרב שהוא מפחד מהם הוא נאלץ לאכול יחד אתם, האסירים הנוספים יורדים לחייו ומתבדחים על הכיפה שלו והוא אפילו לא יכול לצאת מחוץ לחדר להתאוורר קצת, נריה שלי בסכנה עצומה".

"אנחנו מנסים לעשות כל מה שאפשר בשביל להוציא אותו, אבל מסתבר שמדובר בסיפור יקר מאוד וצריך לגייס עורכי דין מקצועיים שמתמחים במקרים כאלה. חוץ מההוצאות המשפטיות נריה צפוי לקבל קנס כספי עצום בסכום של מאות אלפי דולרים, אני חייבת את העזרה שלכם בדחיפות, אנא תעזרו לי להציל את הבן שלי ולהחזיר אותו הביתה במהירות! מאחלת לכם שאף פעם לא תדעו צער וכאב כזה של אמא, ובזכות פדיון שבויים תראו הצלחה וישועה בכל העניינים."

אוקראינה פדיון שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד