י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתוך הנגמ"ש

ב'דגל' מקימים מטה 'בני תורה' ספרדים; ב'אגודת ישראל' תוקפים

באגודת ישראל זועמים היום על סיעת האחות דגל התורה, אחרי שדגל הקימה מטה שיעבוד על קולותיהם של בני תורה ספרדים. באגודה טוענים, כי במקום להתעסק בציבור הדת"לי שיכול להצביע למפלגה, בדגל עוסקים בטפל. בנוסף הם זועמים על חוסר ההכרעה בעניין הח"כית הערבייה

ב'דגל' מקימים מטה 'בני תורה' ספרדים; ב'אגודת ישראל' תוקפים
יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדגל התורה נכנסים לישורת האחרונה לקראת הבחירות והם החלו בימים האחרונים להקים את המטות כשבין היתר יוקם מטה שיביא את הציבור בני התורה הספרדים, על ידי פעילות שיעשו בדגל התורה בקהילות המרביצי.

בראש המטה צפוי לעמוד דוד אוחנה, נציג הספרדים ברשימת ש"ס, מי ששובץ במקום ה-12 ומיכאל קקון נציג בני התורה הספרדים ברשימת יהדות התורה בבני ברק. שניהם יחלו בימים הקרובים את פעילות המטה.

באגודת ישראל יצאו היום (ראשון) במתקפה על סיעת האחות דגל התורה, וגורמים באגודת ישראל טוענים כי "בדגל התורה עסוקים כל הזמן רק לירות בתוך הנגמ"ש, במקום לעבוד ולקטוף אלפי קולות מהציונות הדתית שמחפשים בית".

"לצערנו", מוסיפים ואומרים באגודת ישראל, "נראה שכל עניינם של גורמים בתוך דגל התורה, הוא לעשות הכל בכדי להרוס לאחד מהחברים להיכנס לכנסת. כך זה בא לידי ביטוי גם בעניין פסילת ח"כ היבא יזבק שהם גוררים רגליים ולא מקבלים החלטה בעניינה".

באגודת ישראל התייחסו להתמהמהות בעניין פסילת חברת הכנסת היזבק אחרי שבדגל התורה טרם החליטו האם לתמוך בבקשת הפסילה, "במקרה דומה בעניין חנין זועבי הם הצביעו בעד פסילתה. מה שמביא לכעס גדול בקרב ציבור רחב מהדת"ל שהצביע בבחירות האחרונות ליהדות התורה וכעת הוא מסתפק האם לעשות זאת", טוענים גורמים באגודת ישראל.

גם בנושא של הקמת מטה בני התורה הספרדים אמרו היום באגודת ישראל, כי "כביכול דגל התורה מצאו את הנוסחה להביא קהלי יעד חדשים "בני תורה ספרדים", הרי זה שטויות, גם הם יודעים שפעילות בקרב הציבור הזה, לא תביא להם יותר ממאות קולות בודדות, אבל הם בוחרים להרגיז את ש"ס ולהרחיק ציבור גדול שהיה יכול בקלות להצביע ליהדות התורה".

דגל התורה בתגובה רשמית לפרסום ב׳בחדרי חרדים׳: מעולם לא סגרנו את מטה בני התורה הספרדים שהם חלק בלתי נפרד מדגל התורה.

אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד