י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נזהרים בצוננין

הצבא הגרמני מבצע טיהור השורות מנאצים

ראש שירות המודיעין הצבאי של גרמניה אישר, כי נפתחו מאות חקירות חדשות על חיילים בעלי נטייה ימנית קיצונית. היחידה לכוחות המיוחדים העילית של גרמניה נראית כחממה של ניאו נאצים 

הצבא הגרמני מבצע טיהור השורות מנאצים
ניאו נאצים צילום: רויטרס

שירות הביון הצבאי בגרמניה (MAD) מסר כי הוא חוקר 550 חיילים החשודים בקיצוניות ימנית, כך דווח ביום ראשון העיתון הגרמני Welt am Sonntag.

מקרים רבים של קיצוניות בצבא הגרמני ובקרב כוחות הביטחון הובאו לידיעת ראשי הצבא בשנים האחרונות, בזמן שהממשלה נאבקת באיומים ואלימות של ימניים קיצוניים.

360 מקרים של חשד לקיצוניות ימנית נרשמו בשנת 2019, כך אמר כריסטוף גראם, ראש שירותי המודיעין של גרמניה.

"המטרה שלנו היא לא רק להוציא קיצונים מהצבא הגרמני, אלא גם אנשים חסרי נאמנות לחוקה" הוא ייחס את העלייה במספרים לחקירה מוגברת של המודיעין.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שר החוץ של גרמניה קרא לחזק את המאמצים נגד האנטישמיות כדי למנוע את האפשרות שיהודים רבים יחליטו לעזוב את המדינה.

שר החוץ הייקו מאס אמר את הדברים במאמר שפורסם ביום ראשון השבוע בשבועון "דר שפיגל" כי על פוליטיקאים גרמנים לעשות יותר" אבל יש דבר אחד שהם לא יכולים לעשות: "להחליף את הסולידריות בחיי היומיום."

מאס אמר כי האנטישמיות הפכה לחלק מחיי היומיום כעת עבור יהודים בגרמניה ו"זה לא מפתיע אותי שכמעט כל יהודי שני בגרמניה חושב לעזוב את המדינה."

"עלינו לנקוט באופן דחוף אמצעי נגד, כדי שמחשבות כאלה לא יהפכו למציאות מרה והיא לא תביא לעזיבת מסיבית של יהודים מגרמניה", כתב. "אם אנשים בעלי אמונה יהודית כבר לא חשים בבית, זה סיוט אמיתי וביזיון, 75 שנה לאחר שחרור אושוויץ."

לשאלה אם יהודים בגרמניה "יושבים על מזוודות ארוזות", ג'וזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה אמר שהוא לא מוכן לומר זאת בצורה דרסטית. "המזוודות אינן ארוזות, אך אנשים בודקים היכן המזוודה הריקה," צוטט.

ניאו נאצים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד