י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"4.5 שנים לא הייתי בן אדם"

חשד: מורה בסמינר בבני ברק פגעה בתלמידה בביתה

צעירה מבני ברק טוענת כי מורה בסמינר פגעה בה במשך כחצי שנה, עת התגוררה בעליית הגג בביתה והגישה תלונה במשטרה • "קפאתי. היא עשתה בי מה שהיא רוצה" היא מגוללת ל'בחדרי חרדים' • המורה שצפויה להיחקר בקרוב במשטרה מכחישה את הטענות החמורות

חשד: מורה בסמינר בבני ברק פגעה בתלמידה בביתה
מורה ותלמידה בגינת משחקים צילום: המצלם

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: צעירה שלמדה בסמינר מוכר בבני ברק, הגישה בשבועות האחרונים תלונה במשטרה, נגד מי ששימשה כמורה לתחביר ודקדוק הסמינר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי החשד, זו ביצעה בה עבירות חמורות. במסגרת החקירה, המורה צפויה להיחקר במשטרה. המורה, מכחישה את הטענות מכל וכל ואיימה בתביעת לשון הרע.

המתלוננת, צעירה בת 21 תושבת בני ברק, למדה בסמינר לפני מספר שנים, ולפני תקופה שכרה את שירותיו של עורך דין ששלח למורה החשודה התראה לפני תביעה אזרחית. הנהלת הסמינר, כך לדברי המנהלת, שמעה על כך רק כאשר המורה, שעובדת גם בשני סמינרים אחרים בבני ברק, דיווחה על התביעה.

לדברי הצעירה, המורה ביצעה בה עבירות קשות וחמורות, ורק לאחרונה אזרה אומץ וחשפה את מסכת ההתעללויות, לכאורה. כאמור, הצעירה אף הגישה תלונה במשטרה, זאת לדבריה לאחר תיאום עם רבנים. עם הגשת התלונה, חוקרי משטרת מרחב דן פתחו בחקירה על מנת להגיע לחקר האמת.

המתלוננת, סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי אחיה פנה לדיין הגר"י סילמן, ולאחר שפירטו בפניו את העניין אישר את הגשת התלונה למשטרה, אולם הרב הכחיש ל'בחדרי חרדים' את הדברים מכל וכל.

יצוין, כי החקירה נמצאת בראשיתה, וכי בשלב זה טרם התגבשה עמדה בעניין, כך שמדובר בחשד בלבד ולמורה עומדת חזקת החפות. מטבע הדברים, המורה תוזמן בקרוב לחקירה במשטרה, על מנת לשמוע את גרסתה.

"זה קרה לפני 5 שנים, הייתי בת 17" מגוללת המתלוננת ל'בחדרי חרדים'. "היא קראה לי לחדר ישיבות, דיברה איתי על וויכוח שהיה לי עם חברה. המורה שיתפה אותי בחיים האישיים שלה ומאז התחיל קשר קצת אישי יותר, דבר מקובל בסמינר". מאז, המורה הייתה עושה לה שיעורים פרטיים ללא תשלום. לדבריה, לאחר תקופה, התחילה המורה לבקש ממנה עזרה בביתה, ובמקביל התלמידה שיתפה אותה בדברים אישיים מהבית שלה. "כבר היה קצת מגע חיצוני, לא משהו שמבחינתי היה בעייתי".

מיטה בעליית גג. צילום: unsplash

המורה הזמינה אותה להתארח בביתה בשבתות, אך התלמידה דחתה. לאחר תקופה "היה לי איזה משהו בבית, ועברתי לגור אצלה - מה שהיא הציעה הרבה לפני ואני סירבתי". במשך חצי שנה, כך היא מספרת, התגוררה בבית המורה, בעליית הגג. היא מגוללת ומספרת כי כבר בשבוע הראשון פגעה בה מעט, בשבוע השני הדבר הסלים כאשר בעלה וילדיה הלכו מהבית - לפני שהמורה והתלמידה יצאו לסמינר.

"מאותו היום הפסקתי לאכול, לדבר, ללכת ללימודים. בעיקר כתבתי לה, היא גם כתבה לי מכתבים עם הרבה רגש". התלמידה תיארה את מה שביצעה בה המורה לכאורה, כאשר זו גם מקלחת אותה. "החיים שלי נעצרו" מתארת התלמידה, "פגעתי בעצמי, השתכרתי". בכל פעם שהמורה הייתה מגיעה אליה "לא דחיתי אותה, קפאתי. היא עשתה בי מה שהיא רוצה, אני פשוט לא עשיתי דבר. אני בטוחה שהיא הבינה שאני לא רוצה בזה".

התלמידה מתארת את מה שלדבריה עברה באותה התקופה ועל תחושותיה: "הרגשתי כמו בובת תיאטרון, הייתי עובדת אצלה בבית והיא עשתה בי מה שרצתה. הייתי תלויה בה". ההתעללות לכאורה נגדעה לאחר כחצי שנה. "בעלה הרגיש שיש משהו לא תקין ביני לאשתו, הוא אסר עליה לעלות לעליית הגג. הסוף הגיע כאשר בוקר אחד הוא יצא לתפילה וחזר מיד - ותפס אותה על חם, הוא צעק וצרח עליה".

מיד לאחר מכן, היא עזבה. "ברחתי לגן התשעים ושלוש ברחוב האדמו"ר מגור והתיישבתי בתוך המגלשה, בוכה ופגועה ושם נרדמתי. המורה פנתה למשפחתי, הם חיפשו אותי כל הלילה, רק לפנות בוקר מצאו אותי ואושפזתי בבית חולים. היא הגיעה לבקר אותי, אבל גם שם המשיכה לפגוע בי, כאשר בני המשפחה עזבו את החדר".

"התיישבתי בתוך המגלשה, בוכה ופגועה ושם נרדמתי". צילום: pixabay

מאז, חלפו חמש שנים. "לפני כחצי שנה אזרתי אומץ וסיפרתי הכל לפסיכולוגית, תחילה הצלחתי לגמגם את מה שקרה, בהמשך הסכר נפתח". קודם לכן, "במשך 4.5 שנים לא הייתי בן אדם, מכורה לאלכוהול". לאחר שפתחה את סגור ליבה "התחלתי להיות בן אדם. יש לי הרבה כעס על עצמי למה שתקתי כל כך הרבה זמן. ברגע שפתחתי, הרגשתי שאני חייבת לעשות עם זה משהו, לעזור לבנות אחרות שעברו דברים דומים", מספרת הבחורה ל'בחדרי חרדים'.

בני משפחתה שהבינו שעובר עליה משהו לא טוב, שאלו, התעניינו, אך היא שתקה. לאחר מכן החלה לטפל בעצמה, הלכה לגמילה וכו'. "פניתי לעורכי הדין שרון נהרי ואיתמר פלג, הם הציעו תחילה לדווח למשטרה. כתבתי לה מכתב עם פירוט העבירות שביצעה בי, ושאנחנו רוצים לנהל משא ומתן, שתתפטר מהעבודה ושתפצה אותי". חשוב לה להדגיש, כי הפיצוי הוא לא בגלל כסף, "אלא בגלל שכל החיים שלה זה סביב כסף, אני יודעת כמה הכסף חשוב לה, אני רוצה לזעזע אותה".

אולם לדבריה המורה לא שיתפה פעולה והכחישה הכל. המתלוננות אף פנתה לסמינר, אף שם לא שיתפו איתה פעולה לדבריה. היא מספרת ששוחחה עם שתי בנות נוספות שהגיעו בפניה כי המורה פגעה אף בהן, לפני 14 שנה, באיזור גיל 17. "לפני כחודש פניתי למשטרה והגשתי תלונה, שם נפתחה חקירה".

צילום: unsplash

המתלוננת אומרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי מטרתה בהגשת התלונה, כדי שלא ייפגעו עוד בנות מאחר והמורה ממשיכה לעובד בסמינר כרגיל, בנוסף גם הריפוי העצמי שלה. "אם היא לא רצתה לסגור את זה בשקט, אני לא צריכה לחוס עליה". לאחר הגשת התלונה במשטרה, היא פנתה גם לשר החינוך רפי פרץ, לאנשי החינוך בעירייה ועוד.

מנהלת הסמינר בה למדה הצעירה המתלוננת, אומרת ל'בחדרי חרדים' כי "זה משהו שקרה לפני כמה וכמה שנים. המורה מכחישה לחלוטין". שאלנו, האם ניסו לברר את התלונה, "אני לא אומרת שזה לא יכול לקרות, אבחנו לא יודעים אם זה קרה". כאשר שאלנו האם שקלו להשעות או לפטר את המורה, וזו השיבה שזה נתון אך ורק להחלטת אנשי החינוך בעירייה. "היא לא הושעתה, לא פוטרה, וממשיכה בעבודתה כרגיל".

עו"ד יהונתן קמיל, פרקליטה של המורה, אומר כי המורה מכחישה את העבירות מכל וכל. עורך הדין מגדיר את הדברים "שמועות זדוניות ודברי בלע וארס". בשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר כי המתלוננת הפיצה את טענותיה לחברותיה, קולגות לעבודה של המורה ואנשים נוספים. "מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים נגדה, נשלח אליה על ידי משרדי". עו"ד קמיל מדגיש "כי המורה "מכחישה מכל וכל את טענותיה" וכי המורה טרם זומנה לחקירה.

בתוך כך, לפני כחודש, לאחר תקופה ממושכת בה התנהל הליך משפטי חמור, בית משפט המחוזי בירושלים התיר לפרסם כי הוגש כתב אישום נגד גורם טיפולי במגזר החרדי. צו איסור הפרסום, נותר על כנו כך שלא ניתן לפרט מעבר לכך שמדובר בעבירות שגורם טיפולי ביצע במטופליו, הכל בתוך הקהילה החרדית. זהו אינו מקרה בודד, בו גורמי חינוך או מטפלים/ות פגעו בתלמידים ותלמידות או במטפלים/ות, אולם חשוב לציין כי היו גם מקרים בהם מדובר היה בעלילת שווא, שהסתיים בלא כלום.

וביערת הרע מקרבך מעשים מגונים מורה בסמינר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד