י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הלם בפתח תקווה

נציגי דגל הבריזו מהצבעה גורלית נגד תח"צ בשבת

התירוץ הרשמי: סתימת פיות מצד ראש העיר בישיבות המועצה • הדרישה לתחבורה ציבורית בשבת הגיעה מהאופוזיציה • גורם בקואליציה: האירוניה התאבדה - הם תקפו בנושא השבת דברים שקרו באשמתם, וכשמגיעה הצבעה גורלית הם לא שם

נציגי דגל הבריזו מהצבעה גורלית נגד תח"צ בשבת
עיריית פתח תקווה צילום: ויקיפדיה

במשך כשנה וחצי, מיום היכנסו של רמי גרינברג לראשות העיר פתח תקווה, הופכים נציגי דגל התורה כל אבן בהחלטותיו של גרינברג, בניסיון נואש למצוא "פרצות דת", זאת לאחר שנותרו באופוזיציה, בעת שש"ס - המפלגה החרדית הגדולה במועצה, שותפה מלאה בקואליציה.

החלטות פוגעניות נגד השבת, שהתקבלו בקדנציות קודמות, שם היו נציגי דגל שותפים בכירים, הפכו לפתע להאשמות חסרות שחר נגד ראש העיר ונציגי ש"ס. כך למשל היה עם בריכת עמישב המחודשת שפעלה עשרות שנים בשבת, וקיבלה שוב את אישור המועצה להמשך הפעלתה ביום השבת, כשדגל שותקים, וכך גם עם ההיתר להפעיל "שבת תרבות“ בעיר, על סמך היתרים של רבני מכון צומת.

כל זה כאמור, לא הפריע להם להתגולל שוב ושוב בהאשמות סרק נגד ראש העיר על "פרצות חמורות" בחומת השבת, שעה שראש העיר עמד בלחצים אדירים לקחת חלק בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת - כחלק מהתופעה הקלוקלת בעיריות השונות בגוש דן. ראש העיר סירב אך הם שוב לתקוף אותו על מוניות שירות שפועלים ברחובות מרכזיים בעיר החילונית מזה עשרות שנים.

אלא שהערב, האירוניה הגיעה לשיא: בישיבת המועצה שהתקיימה הערב בעיריית פתח תקווה הועלתה הצעה לסדר של נציג חילוני מהאופוזיציה שדרש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת על חשבון העירייה, נציג ש״ס אוריאל בוסו השוהה בימי עיון באילת, לקח במיוחד טיסה ומיהר לעירייה כדי להספיק להשתתף ולמחות ולהצביע נגד אותה הצעה מתריסה.

אך בציניות מוחלטת. מצאו הערב נציגי דגל התורה את הסיבה מדוע לא להשתתף בישיבת המועצה. במכתב ששלחו שעה קלה לפני ישיבת המועצה, קבלו הנציגים על כך שלא נותנים להם לדבר בישיבות מועצה, ובשם האימרה "מוטב שלא לומר דבר שאינו נשמע", הודיעו על החרמת ישיבת המועצה.

גורמים בקואליציה הסבירו לבחדרי חרדים, כי בעת שהותם בשנה האחרונה באופוזיציה, הם מצאו לעצמם מספר חברים מהמפלגות החילוניות, שתקפו את ראש העיר על התנהלותו מול דגל התורה. אותם נציגים חילוניים, אומרים בקואליציה, מובילים סדר יום חילוני דרקוני ואנטי דתי, וכי לא מן הנמנע כלל וכלל, שהם דרשו מנציגי דגל להודיע על החרמת הישיבה הגורלית.

גורם בקואליציה סיפר, כי אחד מאותם נציגים חילוניים התמודד מספר פעמים לראשות העיר, ובשעתו אמר עליו רבה הנערץ של פתח תקווה הגאון רבי ברוך סלומון זצ"ל, כי אותו מתמודד הוא אסון ליהדות, וכי חובה לעשות הכל כדי למנוע את נצחונו.

כך או כך. אומר הגורם, נראה כי נציגי דגל התורה בפתח תקווה, מוכנים למכור את השבת שבשמה הם תוקפים השכם והערב את ראש העיר, כדי למצוא חן בעיני כמה נציגים קיקיוניים באופוזיציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מלבד ההצבעה הגורלית על השבת, עלו להצבעה הערב בישיבת המועצה גם הקצאות עבור מספר בתי כנסת ועבור הסניף החדש של עזר מציון.

אחד הגורמים מהקואליציה עמו שוחחנו אמר, כי במכתבם נופפו נציגי דגל מספר פעמים על חשיבות שליחותם הציבורית. ומול החרמת ההצבעה נראה כי אפילו האירוניה לא מבינה מדוע היא צריכה להתאבד בשבילם. סיכם

סגן וממלא מקום ראש העיר, אוריאל בוסו מסר ל'בחדרי חרדים': "האירוניה התאבדה. הם לא הפסיקו לתקוף בנושא השבת על דברים שקרו באשמתם, אבל 'ברגע האמת', הם לא שם כדי למנוע את חילולי השבת בעיר. מסתבר שהכל אצלם פוליטיקה, גם השבת. אוי לה לאותה בושה, והשבת תתבע את עלבונה".

מיו"ר 'דגל התורה' בעיר אליהו ברוכי, לא נמסרה תגובה עד לרגע זה.

תחבורה ציבורית בשבת דגל התורה עיריית פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד