י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האשים את ההנהגה הפלסטינית

ג'ארד קושנר על התכנית: "ישראל ביצעה וויתור גדול"

חתנו היהודי של נשיא ארה"ב שהיה מעורב בהכנת ויוזמת 'תכנית המאה', התראיין לרשת 'אל ג'זירה' ואמר בין הייתר כי התכנית "מאפשרת לישראל לחיות בביטחון בסביבתה, ומעניקה לפלסטינים הצעה שלא תחזור שוב, שהיא להשיג מדינה, ולנהל בה חיים הגונים, שם יקבלו חמישים מיליארד דולר. לבנות את מצבם הפוטנציאלי"

ג'ארד קושנר על התכנית: "ישראל ביצעה וויתור גדול"
יועץ הנשיא ג'ארד קושנר צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי והיועץ הבכיר של נשיא ארה"ב, אמר כי הקמת מדינה פלסטינית על פי תוכנית השלום האמריקאית תתבסס על בסיס המפה שנחשפה על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אתמול במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

קושנר תיאר את התוכנית - אותה חשף טראמפ בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו - כנפלאה מכיוון שהיא "מאפשרת לישראל לחיות בביטחון בסביבתה, ומעניקה לפלסטינים הצעה שלא תחזור שוב, שהיא להשיג מדינה, ולנהל בה חיים הגונים, שם יקבלו חמישים מיליארד דולר. לבנות את מצבם הפוטנציאלי", הוא הדגיש כי התוכנית באה "על בסיס החלטות בינלאומיות".

הוא הוסיף - בראיון לערוץ 'אל ג'זירה' כי ישראל ביצעה ויתור גדול על פי התוכנית האמריקאית, שכן היא הסכימה לראשונה להקפיא את ההתנחלויות במשך תקופה של ארבע שנים, וזה "דבר שלא קרה לפני כן".

בנוגע למסגד אל אקצה, הוא הדגיש כי הוא יישאר במצבו הנוכחי, כאשר ירדן תמשיך לפקח עליו, ותאפשר לכל המוסלמים בעולם לבקר ולהתפלל בו, "והוא יהיה זמין גם לכל היהודים והנוצרים בעולם לבקר במקומותיהם הקדושים בירושלים".

קושנר שיבח את מה שכינה "הוויתורים שביצעה ישראל" ואת הסכמתה לתוכנית האמריקאית, תוך שהוא זורק את הכדור להנהגה הפלסטינית, לדבריו, לא צריך לבזבז את ההזדמנות ההיסטורית שהוצגה בפניהם, ואמר כי יאסר ערפאת פחד להגיע להסדר עם ישראל, כי פחד שהוא יואשם על ידי הערבים כבוגד, והדגיש כי מציאות המצב השתנתה, שכן הערבים מקווים כעת שההנהגה הפלסטינית תקבל את העסקה ותגיע לשלום עם ישראל.

חתנו של הנשיא, האשים את מנהיגי הפלסטינים במהלך השנים האחרונות בבזבוז כל סיכויי השלום, גרימת סבל לעם שלהם, כשהם מפילים את האחריות לסבלו של העם הפלסטיני על ישראל, "למרות שישראל תמיד מציעה להם פשרות, מכיוון שהיא רוצה לחיות בשלום", והדגיש כי איראן היא זו שמתנגדת לתכנית. מכיוון שהיא משתמשת במטרה הפלסטינית כדי להשיג אינטרסים משלה.

תכנית המאה הרשות הפלסטינית ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד