כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש וחרדה

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם

ביום שישי התגלו שני מקרים חדשים באנגליה של הדבקות בנגיף הקורונה שממשיך להתפשט בקצב מהיר ברחבי העולם ומעורר חשש וחרדה. עד כה נדבקו בנגיף הקטלני קרוב לשנים עשר אלף בני אדם, ו-259 מתו כתוצאה מהנגיף. ההרוגים כולם בסין • נתניהו: "נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל"

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

נגיף הקורונה הקטלני שהתפרץ בעיר הסינית ווהאן, ממשיך להתפשט. ביום שישי נתגלו מקרים חדשים של הנגיף הקטלני גם בבריטניה, רוסיה ואיטליה. בארה"ב, גרמניה, וייאטנם ותאילנד מדווחים על מקרים ראשונים של העברת המחלה בשטחיהן. עד כה נדבקו בנגיף הקטלני קרוב לשנים עשר אלף בני אדם, ו-259 מתו כתוצאה מהנגיף. ההרוגים כולם הם בשטח סין.

לאחר ששני בני אותה משפחה מאנגליה נדבקו גם הם, קראו הרשויות בבריטניה לכל מי שחוזר מסין להתבודד בביתו כדי לבדוק אם הוא מפתח תסמיני מחלה כמו שיעול או חום.

באיטליה הכריזה הממשלה על מצב חירום, בעקבות שני תיירים סינים ברומא שנדבקו בנגיף. התיירים הנגועים הועברו לבידוד.

גם ברוסיה דיווחו היום הרשויות על שני מקרים ראשונים של קורונה בשטחיהן. סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה, מסרה כי מדובר בשני תיירים סינים שנדבקו בנגיף וכי הם הועברו לבידוד.

בעקבות כך, גם איטליה ורוסיה הצטרפו למדינות כמו ארה"ב וישראל ועצרו את הטיסות לסין וממנה.

סין הטילה עוצר מוחלט על מחוז חוביי שבבירתו ווהאן התפרץ הנגיף.

מזכיר המפלגה הקומוניסטית בעיר ווהאן הודה כי תגובתו למשבר הייתה איטית מדי. בריאיון לתחנת הטלוויזיה הממלכתית בסין אמר מא גוג'יאנג: "אני חש אשמה וחרטה, ומאשים את עצמי. אם הייתי מטיל הגבלות קשות מוקדם יותר, התוצאה הייתה טובה יותר".

כמו כן, בעקבות הנגיף החליטה חברת אפל העולמית לסגור את כל סניפיה בסין עד לתשיעי בפברואר.
 
מנכ"ל משרד הבריאות הישראלי, משה בר סימן טוב, התייחס להוראה לישראלים המגיעים מחו"ל להתבודד בבתיהם ולהפסקת התעבורה האווירית עם סין, ואמר כי "אנחנו נאפשר לישראלים ולעובדי השגרירות הסינית להגיע לישראל, והם יהיו בבידוד 14 יום. במקביל, אנחנו סוגרים גם את המעברים היבשתיים ואומרים לכל ישראלי שהיה בשבועיים האחרונים בסין והגיע לארץ כי עליו להישאר בבידוד עד שיעברו 14 יום מהתקופה שבה היה בסין. זו תקופת הדגירה של המחלה". 

הוא הוסיף, כי "אנחנו מאמינים שלא ניתן למנוע את ההגעה של נגיף הקורונה לישראל. הוא כבר נמצא בחמש יבשות, אבל אנחנו מנסים לדחות את זה ככל הניתן".

לדבריו, "כשזה יקרה, אנחנו נדע להתמודד. אנחנו בקשר שוטף עם ארגון הבריאות העולמי, אנחנו נערכים ומכינים את קופות החולים ואת בתי החולים. אנחנו חוזרים לעצות שאנחנו נותנים לכם תמיד: תמיד טוב להשתעל למרפק ולא ליד, תמיד חשוב לשטוף ידיים ולשמור על היגיינה. בהיערכות נכונה נדע להתמודד גם עם ההתפרצות של הנגיף הזה". 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (ראשון) דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה.

זהו דיון המשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע שעבר, ולעדכונים השוטפים בנושא שמקבל ראש הממשלה ואנשי משרדו.

נזכיר, כי מדינת ישראל כבר נקטה בצעדי מניעה והייתה מהמדינות הראשונות בעולם שהחליטו להגביל את הטיסות והכניסות היבשתיות לבאים מסין.

ראש הממשלה נתניהו מסר, כי "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

בין הגורמים שישתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, חוץ, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל.

קורונה סין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד