י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסינים מודים שלא הגיבו נכון

‏בהלת הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין; מעל 14 אלף נדבקו

הפיליפינים מדווחים על מקרה מוות ראשון מחוץ לסין כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה • מספר הנדבקים בסין עלה ל-14,550 בני אדם • על פי הודעת ממשל סין מספר ההרוגים חצה אמש את ה-300 • וגם: המדינות החדשות שמצטרפות להשבתת הטיסות מסין ולסין • כל הפרטים

‏בהלת הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין; מעל 14 אלף נדבקו
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

התפשטות נגיף הקורונה: ממשלת סין עדכנה הלילה (מוצ"ש) כי 45 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בנגיף, מה שמעלה את מספר ההרוגים במדינה ל-304 בני אדם. מספר הנדבקים הכולל עלה ל-14,550 בני אדם. מוקדם יותר ערוץ הטלוויזיה הרשמי של סין דיווח כי רק אתמול, מתו 45 בני אדם שנדבקו בנגיף במחוז חוביי שבמרכז סין, ושנתגלו במחוז 1,921 מקרים חדשים של תחלואה.

נזכיר, כי ביום שישי נתגלו מקרים חדשים של הנגיף הקטלני גם בבריטניה, רוסיה ואיטליה. בארה"ב, גרמניה, וייאטנם ותאילנד מדווחים על מקרים ראשונים של העברת המחלה בשטחיהן.

לאחר ששני בני אותה משפחה מאנגליה נדבקו גם הם, קראו הרשויות בבריטניה לכל מי שחוזר מסין להתבודד בביתו כדי לבדוק אם הוא מפתח תסמיני מחלה כמו שיעול או חום. באיטליה הכריזה הממשלה על מצב חירום, בעקבות שני תיירים סינים ברומא שנדבקו בנגיף. התיירים הנגועים הועברו לבידוד.

גם ברוסיה דיווחו היום הרשויות על שני מקרים ראשונים של קורונה בשטחיהן. סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה, מסרה כי מדובר בשני תיירים סינים שנדבקו בנגיף וכי הם הועברו לבידוד.

בעקבות כך, גם איטליה ורוסיה הצטרפו למדינות כמו ארה"ב וישראל ועצרו את הטיסות לסין וממנה. סין הטילה עוצר מוחלט על מחוז חוביי שבבירתו ווהאן התפרץ הנגיף.

מתמודדים עם הנגיף בישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזכיר המפלגה הקומוניסטית בעיר ווהאן הודה כי תגובתו למשבר הייתה איטית מדי. בריאיון לתחנת הטלוויזיה הממלכתית בסין אמר מא גוג'יאנג: "אני חש אשמה וחרטה, ומאשים את עצמי. אם הייתי מטיל הגבלות קשות מוקדם יותר, התוצאה הייתה טובה יותר".

כמו כן, בעקבות הנגיף החליטה חברת אפל העולמית לסגור את כל סניפיה בסין עד לתשיעי בפברואר.
 
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ראשון) דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה.

זהו דיון המשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע שעבר, ולעדכונים השוטפים בנושא שמקבל ראש הממשלה ואנשי משרדו.

נציין, כי על פי הנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, יוצאים על ידי מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף לארץ.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.
בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

ראש הממשלה נתניהו מסר, כי "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל״.

בין הגורמים שישתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, חוץ, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל.

קורונה פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד