ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

התנדבות בעזרה למרפא: איש העסקים נוחי דנקנר שוחרר מהכלא

לאחר שנה וארבעה חודשים: איש העסקים נוחי דנקנר שוחרר הבוקר מכלא ניצן ברמלה • לפני כשבועיים החליט נשיא המדינה לקצר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו ולהמיר אותם במאסר על תנאי

התנדבות בעזרה למרפא: איש העסקים נוחי דנקנר שוחרר מהכלא
נוחי דנקנר בכניסתו לכלא צילום: רועי אלימה, פלאש 90

שנה וארבעה חודשים לאחר שנכנס לשערי בית הכלא, איש העסקים נוחי דנקנר שהורשע בהרצת מניות באיי-די-בי אחזקות, שוחרר הבוקר (ראשון) מכלא ניצן ברמלה, כהמשך להחלטת ועדת השחרורים ביום חמישי.

ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר, הודיעה ביום חמישי כי היא מאשרת את בקשתו של איש העסקים נוחי דנקנר לשחרור מוקדם - קיצור מנהלי.

לפני כשבועיים החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין לקצר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו ולהמיר אותם במאסר על תנאי.

"פעלתי בפזיזות, ובניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט" אמר דנקנר לוועדת השחרורים. בהחלטתם ביום חמישי האחרון נכתב "הוא פרש בפנינו את משנתו תוך מתן משקל להליך השינוי שעבר במסגרת הטיפול לו זכה במהלך שהותו בבית הסוהר. לדבריו, היום הוא מבין כי העבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר".

נוחי דנקנר בן 65, איש עסקים לשעבר, נחקר ב-2012 בחשד להרצת מניות אי די בי אחזקות, לאחר שאיבד את השליטה בחברה, הוא זומן לשימוע וב-2014 הוגש נגדו כתב אישום על הכנסת פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח ובעבירה על חוק איסור הלבנת הון.

בשנת 2016 הורשע בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום, ובשלהי 2016 נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי. כמו כן נקנס בסכום של 800 אלף שקל. לאחר ערעור שהוגש על ידו ועל ידי הפרקליטות, בשנת 2018 החמיר בית המשפט העליון את עונשו לשלוש שנות מאסר, והוא החל לרצות אותו באוקטובר 2018.

נוחי דנקנר רובי ריבלין כלא ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד