י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים

חילוקי דעות בין אגודה לדגל, וסלוגן מפתיע שנלקח דווקא מהיריבה

לקראת מערכת הבחירות שמתקרבת בצעדי ענק, נרשמים חילוקי דעות בין דגל התורה לאגודת ישראל בכל הנוגע לדרך בה המפלגה צריכה לפנות אל קהל הבוחרים. היומונים של אגודת ישראל כבר פתחו בקמפיין בניגוד ליומון הליטאי • וגם, הסלוגן המפתיע שנלקח דווקא מהמפלגה היריבה

חילוקי דעות בין אגודה לדגל, וסלוגן מפתיע שנלקח דווקא מהיריבה
הסלוגן של יהדות התורה צילום: פלאש 90

ביום חמישי השיקו ביהדות התורה את סלוגן הבחירות לכנסת ה- 23, כשהנושא המרכזי הוא "זכות הקיום". סלוגן זה ילווה את המסרים של המפלגה לקראת הבחירות וינסה לשקף את המצב, בניסיון לשחזר את ההצלחה של המערכה הקודמת, שאז אפילו חרדים שלא הצביעו בעבר למפלגה החרדית התגייסו בעקבות חומרת המצב.

אלא שאת חילוקי הדעות ביניהם הם מתקשים להסתיר. באגודת ישראל החלו מייד בהסברה שמתמקדת בעיתונים היומיים של המפלגה: 'המודיע' ו'המבשר', ובביטאון של דגל התורה, 'יתר נאמן' טרם נראה הקמפיין.

בדגל התורה ממהרים להבהיר כי לא מדובר בחוסר תיאום, אלא בהחלטה של דגל התורה להתחיל את הקמפיין רק שלושה שבועות קודם הבחירות וכבר בסוף השבוע הקרוב הם אומרים, יחל הקמפיין. אלא שבעבר ביהדות התורה היו מתואמים גם על פרטים אלו כשמפלגה אחת הייתה מתגמשת לטובת המפלגה השנייה.

בתוך כך, ביהדות התורה הוחלט הפעם שלא להפעיל משרד פרסום אלא לעשות הכל לבדם, ולשם כך, מי שהגה הפעם את סלוגן הבחירות הם חברי צוות ההסברה של המפלגה. בדגל התורה הביאו את הסלוגן "זה יהדות או כלום" ואילו באגודת ישראל הביאו את הסלוגן "זכות הקיום" שילווה את הקמפיינים של שתי המפלגות.

בדיקה קלה בארכיון מגלה, כי סלוגן הבחירות "זכות הקיום" שילווה את יהדות התורה במערכת הבחירות, משוחזרת דווקא מהמפלגה המתחרה, מפלגת 'עץ' של הפלג הירושלמי שהתמודדה לבחירות המוניציפליות בתשע"ג תחת הסלוגן "מצביעים על 'זכות הקיום' כי אנחנו בני תורה".

הסלוגן המקורי של מפלגת עץ // פלאש 90

יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד