י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"גבר על הפלסטינים?"

פעיל שמאל הפגין עם ערבים והשפיל שוטר אתיופי

פעיל שמאל השפיל שוטר ממוצא אתיופי וצעק לעברו "תחזור תחזור למכלאה שלך". כתב אישום הוגש נגדו

פעיל שמאל הפגין עם ערבים והשפיל שוטר אתיופי
הפגנת שמאל. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

כתב אישום הוגש נגד פעיל השאמל גיא הירשפלד (51) תושב אשתאול, על כך שקרא לעבר שוטר ממוצא אתיופי "תחזור תחזור למכלאה שלך".

בחודש נובמבר 2018 נערכה הפגנה של פלסטינים בצומת "הדואר" סמוך לישוב טלמון בבנימין. עשרות פלסטינים חסמו את הכביש לכיוון הישוב נילי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוח.

בשלב זה, ניגשו אנשי מג"ב לאבטח כביש סמוך למקום, בו שהו עשרות פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר הכוח. במהלך פעילות הכוח בכביש, התקרבו מספר פלסטינים לאנשי הכוח. בתגובה, השליך אחד השוטרים, ממוצא אתיופי, רימון הלם לכיוונם, וזאת לצורך הרחקתם לאחור.

בשלב זה, הירשפלד, שהפגין במקום יחד עם הפלסטינים, התקרב מרחק של כ-10 מטרים מהכוח ואמר לעברם של 2 השוטרים ממוצא אתיופי: "תחזור תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך? לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ אז אתה בא פה נהיה גבר על הפלסטינים?".

פעיל השמאל הקיצוני המשיך ואמר "את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון? ככה זה, דופקים אתכם בישראל אז אתם באים לפה מרגישים גברים. למה לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ? אולי פה בכפר יתנו לך להיכנס למועדון, יתייחסו אליך יותר בכבוד מאשר בישראל".

מארגון זכויות האדם בצלמו שהגיש את התלונה נמסר: "אנחנו מברכים על הגשת כתב אישום. גם לחיילים מגיע זכויות אדם. לא ניתן שיפגעו באף אדם. כוחות הביטחון הם גם בני אדם. נמשיך להאבק למען זכויות האדם של כוחות הביטחון".

גזענות נגד העדה האתיופית פעיל שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד